آذربایجان: 16 غیرنظامی در حملات ارمنستان کشته و 55 نفر زخمی شدند

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری خبرنگاران- در ادامه تنش ها در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ، دادستانی کل آذربایجان مدعی شد که از یکشنبه تا به امروز 16 غیرنظامی آذری در حملات ارمنستان کشته و 55 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

آذربایجان: 16 غیرنظامی در حملات ارمنستان کشته و 55 نفر زخمی شدند

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران،در ادامه تنش های اخیر میان ارمنستان و آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی، دفتر دادستانی کل آذربایجان امروز گفت که از زمان شروع دور تنش های میان ایروان و باکو از یکشنبه هفته جاری، 16 غیرنظامی آذربایجان در حملات ارمنستان کشته شده اند و 55 نفر دیگر زخمی شدند.

دفتر دادستانی کل آذربایجان در این خصوص گفت: در نتیجه حملات خمپاره ای نیروهای مسلح ارمنستان به مناطق پرجمعیت آذربایجان، 16 غیرنظامی کشته و 55 تن از آنها زخمی شده اند.

دور جدیدی از تنش ها میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از روز یکشنبه شروع شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مستقیم به قلمروهایشان متهم کردند و علیرغم درخواست های کشورهای روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و دیگر کشورها برای برقراری صلح و آرامش میان دو کشور، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان احتمال هرگونه مذاکره سازش را رد کردند.

جمهوری های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و کوشش ها برای حل مناقشه قره باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تا به امروز بی نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 889

به "آذربایجان: 16 غیرنظامی در حملات ارمنستان کشته و 55 نفر زخمی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان: 16 غیرنظامی در حملات ارمنستان کشته و 55 نفر زخمی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید