ابراز امیدواری ظریف به آزادسازی منابع اقتصادی ایران در کره

به گزارش مجله زیتوا، در تماس تلفنی امروز چانگ وزیر خارجه کره جنوبی با ظریف، دو طرف در خصوص آخرین تحولات روابط دو کشور گفتگو کردند.

ابراز امیدواری ظریف به آزادسازی منابع اقتصادی ایران در کره

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر امور خارجه کشورمان تاکید نمود: متاسفانه روابط دو کشور طی دو سال و نیم گذشته تحت تاثیر اقدام غیرقانونی بانک های کره ای به ویژه در شرایط سخت شیوع کرونا و احتیاج شدید مردم ایران به این منابع قرار گرفته است.

وزیر خارجه کره جنوبی نیز گفت: این مکالمه در شرایطی که صرفاً کمتر از 3 هفته از انتصاب وی به این سمت می گذرد، بیانگر اهمیتی است که کره جنوبی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و وی مصمم است که از همه توان خود برای حل مشکل منابع ارزی ایران نزد بانک های کره ای استفاده کند.

وی با اشاره به کشتی توقیف شده کره ای، ضمن تشکر از اقدام جمهوری اسلامی ایران در آزادی خدمه، ابراز امیدواری کرد این کشتی هر چه سریعتر آزاد و به کشورش بازگردد.

وزیر امور خارجه کشورمان توقیف کشتی را موضوعی فنی دانست که از سوی مراجع قضائی مورد رسیدگی واقع شده است و اضافه نمود: دولت ایران در ارتباط با دسترسی کنسولی و فراهم آوردن کلیه تسهیلات و خدمات بهداشتی و رفاهی برای خدمه کشتی از هیچگونه کوششی دریغ ننموده است.

در مورد آخرین تحولات برجام و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز، طرف کره ای گفت: از ادامه تبادل نظر ها بین اعضا برای بازگرداندن برجام حمایت می نماید.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1295

به "ابراز امیدواری ظریف به آزادسازی منابع اقتصادی ایران در کره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری ظریف به آزادسازی منابع اقتصادی ایران در کره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید