احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان ، درگیری شدید 6 استان با حوادث سیل و آبگرفتگی ، عبور شمار حادثه دیدگان سیل از 700 نفر ، تخلیه یک روستا در لرستان

به گزارش مجله زیتوا، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به حدود 800 نفر طی 24 ساعت گذشته در حوادث سیل و آبگرفتگی و احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان اطلاع داد.

احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان ، درگیری شدید 6 استان با حوادث سیل و آبگرفتگی ، عبور شمار حادثه دیدگان سیل از 700 نفر ، تخلیه یک روستا در لرستان

به گزارش خبرنگاران، بابک محمودی سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح عملیات سیل و آبگرفتگی طی 24 ساعت گذشته گفت: 24 استان کشور در این مدت متاثر از بارش ها بودند که 25 شهرستان در 6 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، کردستان، کرمانشاه و لرستان به خدمات امداد و نجات احتیاج پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه عملیات امدادرسانی در 32 منطقه صورت گرفته است، اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته به 792 نفر امدادرسانی شد.

وی بعلاوه گفت: 385 نفر نیز اسکان اضطراری یافته و 24 نفر نیز به منطقه ها امن انتقال داده شدند. بعلاوه از 73 واحد مسکونی آب تخلیه شد.

احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان/ تخلیه یک روستا در لرستان

بعلاوه، مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار کرد: با شدت گرفتن بارش ها در لرستان و احتمال سرریز سدها، ستاد مدیریت بحران در استانداری تشکیل، یک روستا تخلیه و چندین اردوگاه اسکان اضطراری در روستاهای ازنا و پلدختر برپا شد.

تا ساعت 22 چهارشنبه 23 فروردین 1402 اردوگاه های اسکان اضطراری در شهرستان های ازنا و پلدختر برپا شده و جمعیت هلال احمر اماکن امن متعددی را برای افزایش این اردوگاه ها در صورت لزوم معین و در جلسه ستاد بحران استانداری لرستان مطرح نموده است.

وی اضافه کرد: روز گذشته انبارهای امدادی شهرستان های استان لرستان شارژ مجدد شد و تیم های واکنش سریع هلال احمر در لرستان و استان های مجاور در آماده باش کامل هستند.

مرادی پور اضافه کرد: بعلاوه روستای کمندان در مجاورت سد کمندان در شهرستان ازنا به پیشنهاد هلال احمر تخلیه شد.

وی با اشاره به مشاهده آب گرفتگی در بعضی معابر شهری گفت: شرایط در دیگر استان های غربی با ثبات است اما احتمال سرریز سدها در کردستان و سیلاب در کرمانشاه تمامی خودروهای نجات، آمبولانس ها و تیم های امدادی هلال احمر را در حالت آماده باش کامل درآورده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1402 بروزرسانی: 24 فروردین 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1961

به "احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان ، درگیری شدید 6 استان با حوادث سیل و آبگرفتگی ، عبور شمار حادثه دیدگان سیل از 700 نفر ، تخلیه یک روستا در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سرریز شدن سدها در 3 استان ، درگیری شدید 6 استان با حوادث سیل و آبگرفتگی ، عبور شمار حادثه دیدگان سیل از 700 نفر ، تخلیه یک روستا در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید