استعفای وزیر خارجه لبنان نباید بهانه ایجاد خلأ سیاسی گردد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران، گروه بین الملل: ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان امروز دوشنبه استعفای خود را تقدیم حسان دیاب نخست وزیر این کشور کرد. وی پس از تقدیم استعفای خود بدون اینکه سخنی بگوید ساختمان نخست وزیری لبنان را ترک کرد.

استعفای وزیر خارجه لبنان نباید بهانه ایجاد خلأ سیاسی گردد

روزنامه لبنانی الاخبار تصمیم آمریکا برای سرنگونی دولت کنونی لبنان و نیز فشار فرانسه را عامل استعفای احتاقتصادی وزیر خارجه لبنان دانست.

این استعفا در شرایطی رخ می دهد که لبنان در شرایط اقتصادی خوبی به سر نمی برد و کشورهایی چون آمریکا و فرانسه در کوشش هستند تا با فشار اقتصادی، فشار بر حزب الله لبنان و دولت این کشور را افزایش دهند.

عدنان منصور وزیر خارجه اسبق لبنان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاران در مورد این استعفا گفت: امیدوارم با توجه به فشارهای خارجی که وجود دارد این فرایند استعفاها ادامه پیدا نکند که کشور لبنان را درگیر یک تنش و خلأ سیاسی خواهد نمود.

عدنان منصور ادامه داد: اهمیت این موضوع در این است که این استعفا در زمانی رخ داد لبنان با شرایط اقتصادی اقتصادی و معیشتی سختی روبرو هست.

وی افزود: این موضوع هم وجود دارد که وزیر خارجه مستعفی لبنان به دنبال این پیغام است که بگوید این دولت نتوانسته شرایط اقتصادی را بهبود بخشد.

وزیر خارجه اسبق لبنان در ادامه با اشاره به فشارهای خارجی و اختلاف سلیقه های داخلی ناصیف حتی با شخص نخست وزیر گفت: بعضی فشارهای خارجی و اختلاف با مسئولین لبنانی و شخص نخست وزیر در این استعفا نقش داشته است.

وی در خاتمه گفت: البته همه جریان های سیاسی باید کوشش نمایند تا خلأ سیاسی در لبنان پیش نیاید تا زمینه بهره برداری سیاسی از خارج فراهم نشود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 876

به "استعفای وزیر خارجه لبنان نباید بهانه ایجاد خلأ سیاسی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای وزیر خارجه لبنان نباید بهانه ایجاد خلأ سیاسی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید