امضای تفاهم نامه های همکاری مالی میان عربستان و عمان

به گزارش مجله زیتوا، عربستان و عمان توافق نامه های مشترکی در زمینه سرمایه گذاری امضا کردند.

امضای تفاهم نامه های همکاری مالی میان عربستان و عمان

با قیمت تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الخلیج الجدید، روز دوشنبه، عربستان سعودی و عمان با تبادل تجربیات ، بازدیدها و بعلاوه تسهیل رویه ها برای سرمایه گذاران و کمک به آنها برای جستجوی فرصت ها در هر دو کشور ، تفاهم نامه ای را برای تقویت همکاری در زمینه سرمایه گذاری امضا کردند.

این امر در حاشیه مجمع سرمایه گذاری عمان و عربستان در مسقط صورت گرفت که در آن فرصت های همکاری در زمینه های مالی و سرمایه گذاری و دستیابی به توافق و مشارکت استراتژیک بین شرکت ها مورد بحث نهاده شد.

در این مجمع بعلاوه همگرایی بین منظره عمان 2040 و منظره عربستان سعودی 2030 ، محیط سرمایه گذاری ، مشوق ها و فرصت های موجود در دوران سلطنت مورد بحث نهاده شد.

خالد الفالح وزیر سرمایه گذاری عربستان ، به نوبه خود به کوشش های مشترک ریاض و مسقط در کشف ، توسعه و ارتقای فرصت های سرمایه گذاری متقابل بین آنها و دستیابی به خواسته های دو ملت اشاره نمود.

وی اضافه نمود که روندهای توسعه و تحول در دو کشور فضای وسیعی را برای ارائه بسکمک از فرصت های مشترک کیفی که از مزایای استراتژیک هر دو کشور سود می برد، فراهم کرده است.

الفالح اعلام نمود که این مجمع در پی توسعه همکاری های مالی بین دو کشور و پیشنهاد بیشتر پروژه های مشترک و سرمایه گذاری متقابل در بخش های مختلف از جمله خدمات صنعت نفت و گاز ، انرژی های تجدیدپذیر ، پروژه های زیرساختی ، سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته ، حمل و نقل ، خدمات تدارکات ، فناوری اطلاعات ، معدن ، گردشگری ، خدمات بهداشتی و سایر بخشها است.

علاوه بر این قیس الیوسف وزیر بازرگانی صنعت و ترویج سرمایه گذاری عمان گفت: عناصر مجذوب نماینده رقابتی ، محیط سرمایه گذاری محرک و پروژه های امیدوارنماینده عواملی هستند که تأیید می نماید این فرصت برای تجار و سرمایه گذاران سعودی برای آغاز سرمایه گذاری در این کشور آماده شده است.

در همین زمینه ، جلسات دوجانبه همراه با مجمع نمایندگان نهادهای دولتی مربوطه ، تجار عمانی و همتایان سعودی آنها برگزار گردید که منجر به امضای توافق نامه هایی میان دو طرف شد.

در جریان این سفر، دو کشور توافقنامه هایی را برای افزایش همکاری های مشترک مالی امضا کردند و بعلاوه یک شورای هماهنگی برای بحث در خصوص فرصت های سرمایه گذاری متقابل ایجاد کردند.

عربستان و عمان در پی افزایش سرعت همکاری های مالی با تحریک بخش دولتی و خصوصی برای دستیابی به مبادلات تجاری و سرمایه گذاری مشترک کیفی هستند.

عربستان انتظار دارد که اولین راه 800 کیلومتری که عربستان سعودی و سلطنت عمان را به هم متصل می نماید به زودی افتتاح گردد.

عمان یکی از کشورهایی است که در جنگ یمن اعلام بی طرفی کرده و از پیوستن به ائتلاف سعودی خودداری کرد. از آنجا که عمان همسایه یمن بوده و همواره نقش میانجی در خاورمیانه را برعهده گرفته است، مقامات سعودی امیدوارند این سلطان نشین به ریاض برای خروج از باتلاق یمن کمک کند.

شایان ذکر است که عربستان سعودی و عمان سالها پیش طرحی را برای انتقال نفت عربستان به وسیله دریای عرب تهیه کرده بودند. این پروژه در زمان سلطان قابوس پادشاه سابق عمان به علت کوشش دولت سلطنت برای حفظ روابط متعادل با همسایگان خود در منطقه متوقف شد.

دو طرف به وسیله این مجمع که وزیران سرمایه گذاری و تجارت و صنعت عمان در آن شرکت کردند ، در پی این هستند که راه را برای بازگشایی گذرگاه زمینی بین دو کشور هموار نمایند که این امر به عربستان سعودی اجازه می دهد تا در دریای عرب نفت خود را صادر کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1503

به "امضای تفاهم نامه های همکاری مالی میان عربستان و عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه های همکاری مالی میان عربستان و عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید