بافت تاریخی محله فهادان یزد مرمت شد

به گزارش مجله زیتوا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از انتها مرمت و بازسازی بافت تاریخی محله فهادان یزد اطلاع داد.

بافت تاریخی محله فهادان یزد مرمت شد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، علی اصغر صمدیانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد با بیان اینکه احیا و مرمت بناهای تاریخی باعث نگهداری و حفظ آن برای آیندگان می گردد، گفت: بافت تاریخی فهادان، از قدیمی ترین محلات شهر یزد، مرمت و بهسازی شد.

او با بیان این که برای مرمت این بافت ارزشمند از کاه، گل، گچ یزد و آجر قزاقی استفاده شده است، اضافه نمود: در این پروژه استحکام بخشی، کاهگل کاری و منظم کردن تابلوها اجرا شده است.

صمدیانی گفت: بناهای تاریخی ارزشمندی، مربوط به دوران های مختلف از سلجوقی تا پهلوی در محلهٔ فهادان قرار دارند که نشان دهندهٔ تجمع مردم و اهمیت مکان و رونق این محله در گذشته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: از عناصر شاخص تاریخی این محله می توان به بقعه شیخ احمد فهادان، خانه لاری ها، حمام ابوالمعالی، مسجد چهل محراب، خانه نواب وکیل، مدرسه ضیائیه و... اشاره نمود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 619

به "بافت تاریخی محله فهادان یزد مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی محله فهادان یزد مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید