بایدن در بیانیه ای به تظاهرات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد

به گزارش مجله زیتوا، فارس نوشت: جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گفت، مردم این کشور حق دارند علیه خشونت دست به اعتراض بزنند اما حق تخریب اموال عمومی را ندارند.

بایدن در بیانیه ای به تظاهرات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن، بایدن در بیانیه ای اعلام نمود: اعتراض علیه خشونت ضروری و حق مردم است. این کاملاً یک واکنش آمریکایی است.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در این بیانیه نوشت: اما آن ها حق سوزاندن اموال عمومی و تخریب های غیرضروری را ندارند. [حق] خشونتی که جان دیگران را به خطر اندازد ندارند. خشونتی که به کسب وکارهایی که به مردم خدمت می رسانند [حق مردم] نیست.

بایدن اضافه نمود: این چند روز گذشته نشان داد ما ملتی هستیم که از بی عدالتی خشمگین هستیم. هر انسان با وجدانی می تواند صدمات آشکاری که علیه مردم رنگین پوست اعمال می شوند، از توهین های روزمره تا خشونت های شدید، را درک کند.

این نامزد دموکرات انتخابات سال جاری آمریکا روز گذشته نیز در پیامی ویدئویی ضمن اذعان به تبعیض نژادی نظام مند (سیستماتیک) در جامعه آمریکا، از اقدام دونالد ترامپ در تهدید معترضان به شلیک به آنها به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به تصاویر و ویئوهای رفتار خشونت بار افسر سفید پوست شهر مینیاپولیس با جورج فلوید و مرگ متعاقب آن گفت: این یک اقدام وحشیگرانه بود و باعث شد که یک عضو دیگر از جامعه سیاه پوستان ما از حق مدنی و حقوق بشر خود منع گردد و او را از حق حیات محروم کرد.

طبق گزارش رسانه ها تا به امروز یکشنبه در 25 شهر از 16 ایالت مختلف آمریکا برای کنترل اعتراضات علیه نژادپرستی، مقررات منع آمد و شد اعمال شده است.

اعتراضات به قتل نژادپرستانه جورج فلوید شهروند سیاه پوست توسط پلیس آمریکا، رنگ خون هم گرفته و رسانه های این کشور از تیراندازی به حداقل سه نفر و مرگ یک معترض خبر داده اند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 754

به "بایدن در بیانیه ای به تظاهرات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن در بیانیه ای به تظاهرات ضد نژادپرستی واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید