ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران : دونالد ترامپ مدعی شد که در بسیاری از ایالت های آمریکا قاطعانه در انتخابات به رجحان رسیده است.

ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ شامگاه پنج شنبه در نشست خبری حضور یافت و ضمن تکرار ادعای تقلب و فساد در انتخابات اخیر از جمله در ایالت میشیگان، بار دیگر مدعی پیروزی بزرگ خود در ایالت های مختلف شد.

ترامپ که چهره او و لحن حرف زدنش در این کنفرانس خبری، حاکی از نارضایتی از نتیجه انتخابات تا این مرحله از شمارش آرا بود، در پایان کنفرانس مطبوعاتی نسبتا کوتاه خود، بدون توجه به سوالات متعدد خبرنگاران، سال کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید را ترک کرد.

ترامپ حتی پیش از آنکه نزد مراجع حقوقی شکایت کند و سند و مدرکی ارائه دهد، با زیر پا گذاشتن شعارهای دموکراسی آمریکایی، به راحتی ادعا کرد که در انتخابات تقلب شده است. شاید این سخنان ترامپ را بتوان به عنوان پذیرش ضمنی شکست دانست.

وی ادامه داد: خیلی از آرا با تاخیر واصل شدند. من قاطعانه در بسیاری از ایالت ها همچون فلوریدا، ایندیا و آیووا برنده شدم و بر خلاف مداخله تاریخی بزرگ رسانه ها و شرکت های تکنولوژی بزرگ ما با آمار بزرگی برنده شدیم.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه نمود: هیچ موج آبی در کار نبود و برخلاف آنچه تبلیغ می کردند، موج بزرگ قرمز در کار بود و این را رسانه ها اذعان کردند.

ترامپ با بیان اینکه در سنا و مجلس کنندگان بسیار پیروز عمل کرده اند، اظهار کرد: در کارولینای شمالی و کنتاکی در رقابت های سنا علیه ما هزینه کردند اما ما حتی یک کرسی را در مجلس کنندگان نباختیم و امروز با کاوین مک کارتی (رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس کنندگان) صحبت کردم، حتی یکی از کرسی های خود را نباختیم.

وی ادامه داد: من بزرگترین آرای رای دهندگان غیر سفید از جمله لاتین تبارها، آسیایی تبارها و بومیان را در مقایسه با سایر رئیسان جمهوری جمهوریخواه در 60 سال گذشته برنده شدم.

رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد: دموکرات ها حزب رسانه های بزرگ و شرکت ها شده اند و فکر می کنم حزب جمهوریخواه حزب کارگر شده است.

ترامپ بار دیگر نظرسنجی ها را ساختگی خواند که باعث جنبشی متوهمانه شده بودند و گفت: آنها نظرسنجی های سرکوبگر هستند و در هیچ انتخاباتی از این نظرسنجی ها استفاده نکرده بودند. من فلوریدا را به آسانی بردم.

وی اضافه نمود: این سرکوب آرا است، کسانی که در ایالت های باقی مانده فعال هستند، دموکرات هستند و در حالیکه ما در حال برنده شدن بودیم، اجازه ندادند ناظران ما در آن حضور یابند و حتی وقتی حاضر شدند، گفتند که باید از فاصله زیاد در آنجا حضور داشته باشند.

نامزد حزب جمهوریخواهان با یادآوری اظهارات خود درباره رای گیری پستی، گفت: نظام ما را ویران کرد، اگر مردم فاسد نباشند بسیار آسان فاسد می شوند. آنها صبر می کنند در کجا به رای نیاز دارند، بعد ناگهان آرا پیدا می کنند.

ترامپ اضافه نمود: تعیین نیست چرا رای های پستی به نفع دموکرات ها است. من پنسیلوانیا را با اختلاف زیاد بردم. اما الان به 90 هزار تا رسیده است. ما به دادگاه شکایت کردیم اما قاضی گفت که باید ناظران حضور داشته باشند. حالا آنها می خواهد تجدیدنظرخواهی کنند.

وی ادامه داد: در جورجیا هم با فاصله زیاد نزدیک به 300 هزار رای جلو بودم اما آن هم کاهش یافته است، اما دارم آن را می بازم. در یک منطقه دور دست که کاملا بی ربط است، این اتفاق در حال رخ دادن است. در جورجیا هم دموکرات ها شمارش را هدایت می کنند.

رئیس جمهوری آمریکا به از دست دادن رای در ویسکانسین و میشیگان هم اعتراض کرد و اضافه نمود: در آریزونا فکر می کنم حاشیه 55 درصدی می خواهیم و هدف ما این است که از صداقت و درستی انتخابات صیانت کنیم. ما نمی توانیم سکوت کنیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1023

به "ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: قاطعانه در بسیاری از ایالت ها برنده شدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید