تشدید تدابیر امنیتی در هند در آستانه تظاهرات بعد از نماز آدینه

به گزارش مجله زیتوا، تداوم اعتراضات ضد دولتی در هند، باعث شد مقامات این کشور تدابیر امنیتی را در آستانه نماز آدینه افزایش دهند.

تشدید تدابیر امنیتی در هند در آستانه تظاهرات بعد از نماز آدینه

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئولان دولت هند، در ادامه تقابل با تظاهرات معترضان به قانون جنجالی شهروندی، امروز تدابیر امنیتی را برای مواجهه با تجمع نمایندگان بعد از نماز آدینه افزایش دادند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، علاوه بر افزایش شدید تمهیدات امنیتی در شهرهای بزرگ هند، سرویس اینترنت تلفن های همراه در بعضی مناطق نیز به دستور دولت قطع شده است.

این در حالی است که از زمان تصویب قانون اعطای تابعیت هندی به افراد غیرمسلمان در مناطق جامو و کشمیر در تاریخ یازدهم دسامبر (بیستم آذر)، حداقل 25 نفر در پی حمله پلیس و نیروهای امنیتی هند به معترضان ضد این قانون، جان خود را از دست داده اند.

بر این اساس، خشونت پلیس علیه معترضان در روز آدینه قبل و در پی تظاهرات گسترده مردم علیه سیاست های ضد اسلامی دولت نارندا مودی نخست وزیر هند بعد از نماز آدینه، افزایش یافت و نیروهای امنیتی به شدت با این اعتراضات برخورد کردند.

به نوشته رویترز، امروز نیز انتظار می رود تعداد بیشتری از مردم هند دست به تظاهرات ضد دولتی بزنند که به همین دلیل مسئولان ایالت اوتار پرادش دستور قطع سرویس اینترنت تلفن های همراه را صادر کردند.

بعضی شبکه های تلویزیون هند نیز گزارش دادند که پلیس شرایط اضطراری در بعضی مناطق دهلی نو پایتخت این کشور اعمال و هرگونه تجمعات را ممنوع نموده است.

بر این اساس، علی رغم افزایش تدابیر امنیتی دولت هند، سازمان دهندگان اعتراضات ضد قانون شهروندی اعلام کردند که هزاران نفر بعد از نماز آدینه امروز در شهرهای مختلف به خیابان های می آیند.

به نوشته رویترز، قانون مذکور به شش گروه مختلف که از نظر دولت هند در دوره های مختلف تاریخی توسط همسایگان مسلمان خود مورد آزاد و اذیت قرار گرفته اند، تابعیت هندی اعطا می گردد. منتقدین در اعتراض به این طرح اعتقاد دارند قانون شهروندی تبعیض علیه مسلمانان است و قانون اساسی هند را تضعیف می نماید.

از زمان لغو شرایط خودمختاری منطقه کشمیر در ماه آگوست، مناطق مسلمان نشین هند در شرایط امنیتی به سر می برد و چندین هزار نظامی هندی با حضور در این منطقه با هرگونه اعتراضی برخورد می نمایند. تلفن های همراه و اینترنت هم برای چند هفته در این منطقه قطع بود و شهروندان برای تردد در کشمیر باید از ایست و بازرسی های متعدد عبور می کردند.

دولت هند همچنین علی رغم اعتراضات گسترده ساکنان کشمیر هند، هفته قبل رسماً جامو و کشمیر را به دو منطقه جامو و کشمیر و لداخ تقسیم کرد که مستقیماً تحت کنترل دولت مرکزی دهلی نو قرار می گیرند (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 354

به "تشدید تدابیر امنیتی در هند در آستانه تظاهرات بعد از نماز آدینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تدابیر امنیتی در هند در آستانه تظاهرات بعد از نماز آدینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید