(تصاویر) دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ

به گزارش مجله زیتوا، اولین جلسه از دادگاه استیضاح دوم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا روز سه شنبه در سنای آمریکا شروع شد. دونالد ترامپ در پی حمله هوادارانش به ساختمان کنگره و درگیری هایی که منجر به جان باختن 5 نفر شد، با اتهام تحریک به شورش روبرو است.

(تصاویر) دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ

به گزارش خبرنگاران، دادگاه دوم با سخنان چاک شومر، سناتور دموکرات از نیویورک شروع شد. او گفت که در جریان این دادگاه به بیشترین اتهاماتی که در تاریخ آمریکا علیه یک رئیس جمهور مطرح شده رسیدگی خواهد شد.

دومین دادگاه استیضاح او در حالی برگزار می گردد که این بار، بر خلاف استیضاح اول که موضوع آن سوء استفاده از قدرت برای انجام تحقیقات علیه پسر جو بایدن در اوکراین بود، شهروندان بیشتری در ایالات متحده از رفتار ترامپ خشمگین و متحیر هستند.

قرار است در جریان این جلسات، فیلم هایی از حمله هواداران ترامپ به کنگره و خشونت هایی که از سوی آن ها اعمال شده نیز پخش گردد. وکلای ترامپ در کوشش برای جلوگیری از پخش این فیلم ها، استدلال نموده بودند که نشان دادن دوباره این وقایع کوششی برای تجلیل از خشونت است.

وکلای او همچنین بر این موضوع تاکید دارند که مجلس سنا صلاحیت رسیدگی به این اتهامات را ندارد، زیرا دونالد ترامپ دیگر در مقام ریاست جمهوری آمریکا ایفای نقش نمی کند.

علاوه بر این آن ها می گویند سخنرانی ها و پیغام های توییتری دونالد ترامپ دربارۀ تقلب در انتخابات، به معنای تحریک نیست.

اما دادستان هایی که از سوی مجلس نمایندگان به دادگاه استیضاح فرستاده شده اند، در پاسخ به این ایرادات اعلام داشتند: پذیرفتن چنین استدلال هایی به این معنی است که کنگره نمی تواند رئیس جمهوری را استیضاح کند که پرچم آمریکا را در تلویزیون ملی آتش زده باشد، یا در گردهمایی کوکلاکس کلن ها سخنرانی نموده باشد، یا در زمان عبور از محلۀ یهودی ها نماد نازی ها را بر تن داشته باشد. در حالی که هرکدام از این اتفاقات می تواند زمینه یک استیضاح را فراهم کند.

انتظار می رود دادگاه استیضاح دوم دونالد ترامپ دست کم تا یک هفته ادامه داشته باشد و برخلاف دادگاه اول، ترامپ این بار از سوی جمهوریخواهان خشمگینی نیز هدف قرار گرفته که می گویند سیاست های او حتی امنیت شخصی آن ها را به خطر انداخته است و به همین دلیل در انتظار فرصتی هستند تا با فاصله دریافت از ترامپ، به احیای موقعیت سیاسی خود بپردازند.

منبع: فرارو
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1205

به "(تصاویر) دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) دومین دادگاه استیضاح دونالد ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید