تعاونی ها مکلف به ساخت مسجد برای مجموعه های مسکونی با بیش از هزار واحد شدند

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران: نمایندگان مجلس در مصوبه ای کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی را مکلف کردند در مجموعه های با بیش از هزار واحد مسکونی، مسجد نیز احداث نمایند.

تعاونی ها مکلف به ساخت مسجد برای مجموعه های مسکونی با بیش از هزار واحد شدند

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگار مجلسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، رسیدگی به موارد اعاده شده از شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس در مورد بودجه سال 1393 کل کشور را ادامه دادند.

نمایندگان در بند الحاقی 4 به تبصره 3 بودجه سال 1393 که با ایراد شورای نگهبان روبرو شده بود به پیشنهاد کمیسیون تلفیق مبنی بر حذف این بند الحاقی رای مثبت ندادند و در ادامه یکی از نمایندگان پیشنهاد جایگزین ارائه کرد که با موافقت نمایندگان روبرو شد. بر این اساس در بند الحاقی 4 تبصره 3 بودجه سال 1393 کارفرمایان بخش های خصوصی و تعاونی مکلف شدند در مجموعه های با بیش از یک هزار واحد مسکونی که در سال 1393 نسبت به عقد قرارداد آنها اقدام می نمایند، براساس برآورد اداره اوقاف و امور خیریه هزینه احداث مسجد را تامین یا راسا نسبت به احداث آن اقدام نمایند.

این پیشنهاد جایگزین با 119 رای موافق، 27 رای مخالف و 11 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

وکلای ملت همچنین به منظور تامین نظر شورای نگهبان متن بند 6 تبصره 5 قانون بودجه سال 1392 کل کشور را جایگزین بند ز تبصره 5 کردند و بر این اساس در بند ز می آید به منظور سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته به سازمانهای گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و شرکتهای شهرکهای صنعتی و صنایع کوچک ایران اجازه داده می گردد تا بخش خصوصی و تعاونی تا سقف 49 درصد در قالب شخص حقوقی مشارکت نمایند.

بهارستان نشینان در مصوبه دیگری با پیشنهاد حذف بند الحاقی تبصره 5 بودجه سال 1393 کل کشور موافقت کردند.

نمایندگان مجلس همچنین در مصوبه دیگری به منظور تامین نظر شورای نگهبان در کلیه بندهای تبصره 6 بودجه سال 1393 عبارت صکوک اسلامی را جایگزین کلمه صکوک کردند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 599

به "تعاونی ها مکلف به ساخت مسجد برای مجموعه های مسکونی با بیش از هزار واحد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعاونی ها مکلف به ساخت مسجد برای مجموعه های مسکونی با بیش از هزار واحد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید