خانه نشین ها تلویزیون 99 را چگونه ارزیابی می نمایند؟

به گزارش مجله زیتوا، عجب عیدی شد! چه کسی فکرش را می کرد روزی برسد که ایرانی جماعت ایام نوروز در خانه بماند و حتی مجبور گردد، به پارک سر خیابانش هم سر نزند؟!در شرایط فعلی که نه بیرون رفتن از خانه رواست و نه سر زدن به دوستان و آشنایان؛ رسانه ها مهمترین همدم مردم خانه نشین شده اند.در این میان تلویزیون که هر ساله سریال ها و برنامه هایی را ویژه نوروز تهیه می نماید، سال جاری مسئولیت دشوارتری بر عهده دارد؛ چراکه هر برنامه یا شبکه ای درست این مسئولیت را انجام ندهد، از لیست انتخاب های مخاطبی که این روزها قدرت انتخابی وسیع تر و نامحدود دارد، حذف می گردد!

خانه نشین ها تلویزیون 99 را چگونه ارزیابی می نمایند؟

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلاهای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

بیش از نیمی از تعطیلات نوروز 99 گذشته و فرصت مناسبی است که از بینندگان پرسیده گردد برنامه های نوروزی چقدر توانستند نظرشان را جلب نمایند؟؛ آن هم مخاطبانی که تمام وقت خود را در خانه می گذرانند.

خبرنگار خبرنگاران درباره عملکرد نوروزی تلویزیون در سال 99 با مردم شهرهای مختلف به صورت تلفنی گفت وگو داشته است که در زیر می خوانید:

دختر جوانی از گرمسار درباره عملکرد تلویزیون در ایام نوروز می گوید: برنامه ها و سریال های خوب از ساعت هشت شب به بعد آغاز می شوند و فشرده هستند. قبل از ساعت هشت شب برنامه جذابی نیست و فقط فیلم هایی پخش می گردد که یا در سینما دیده ایم یا در شبکه نمایش خانگی آن هم بدون سانسور.

یک مخاطب نوجوان از کرج ویژه برنامه های تحویل سال را کسل نماینده عنوان می نماید و می گوید: در بین برنامه های نوروزی تلویزیون فقط سریال پایتخت خوب است و ما هر شب تماشایش می کنیم.

خانمی خانه دار از بیرجند معتقد است که برنامه های تلویزیونی ویژه نوروز چندان جذاب نیستند. او می گوید فقط زمان پخش سریال های نوروزی، تلویزیون را روشن می نماید و اوقات دیگر را به تماشای شبکه های ماهواره ای می گذراند.

یک پسر جوان درباره ویژه برنامه های تلویزیونی نوروز 99 می گوید: چند هفته است که در خانه مانده ام و دورکاری می کنم؛ بنابراین وقت آزاد زیاد دارم اما عملکرد تلویزیون را ضعیف می دانم. تعداد برنامه های قابل اعتنای تلویزیون انگشت شمار است و در کل تلویزیون را سرگرم نماینده نمی دانم.

یک کارشناس روانشناسی از تهران نظرش درباره عملکرد تلویزیون در این ایام را این گونه بیان می نماید: با توجه به مسائل و مسائلی که جامعه ما با آن ها درگیر است و به خصوص این بیماری جدید و خانه نشینی اجباری مردم، احتیاج بیشتر به سرگرمی و تماشای تلویزیون مطرح می گردد. با این که تلویزیون برای این کار زحمت کشیده است ولی متاسفانه برنامه های تلویزیونی آن طور که باید شاد و جالب نبوده است. سریال ها هم خیلی سطح بالایی ندارند فقط پایتخت و دوپینگ کمی بهتر از بقیه هستند که متاسفانه آن ها هم اغلب مضامین بدی درباره دزدی، مواد مخدر و بدآموزی های دیگر دارند.

یک خانم کارمند تهرانی فقط سریال های پایتخت و دوپینگ و برنامه دورهمی را سرگرم نماینده و جذاب می داند و می گوید: بقیه سریال ها ضعیف هستند. به خاطر برنامه ریزی نادرست صدا و سیما زمان پخش کلاه قرمزی با یکی از این سریال ها هم زمان است. مسابقات را دوست ندارم و کلا نمی بینم. فیلم سینمایی خوبی هم در پنج شبکه اصلی ندیده ام. فقط شبکه نمایش فیلم های سینمایی خوبی دارد که آن ها هم اغلب تکراری است.

یک پسر دانشجو به طور کلی عملکرد تلویزیون در نوروز را خوب توصیف می نماید و می گوید: ای کاش فیلم های سینمایی کمدی و هیجانی تلویزیون بیشتر بود. در بین سریال ها هم من فقط پایتخت را می بینم که یک کمدی عالی است ولی یک سری پیغام های نامناسبی منتقل نموده است؛ مثل رفتار بد بچه ها با بزرگترها و یا اشتباه مادر خانواده یعنی همان هما که به پدر خانواده درباره اردو رفتن بچه هایشان دروغ گفت و البته بدآموزی های دیگری که در سری شش پایتخت به چشم می خورد.

دختری جوان از استان مازندران می گوید: بجز سریال پایتخت که همه را میخکوب می نماید بقیه سریال ها بی محتوا هستند و مخاطب را جذب نمی نمایند.

برنامه های سال تحویل هم سال جاری به خاطر مصادف شدن با شهادت یکی از ائمه(ع)، نمی توانستند شاد باشند و جذابیت زیادی نداشتند.

فیلم های سینمایی که از شبکه سه سیما پخش می شوند و سال جاری روی پرده سینما بوده اند، خوب و جدید هستند.

یک نویسنده جوان تبریزی می گوید: سال هاست که تلویزیون سریال خوب و جذابی نمی سازد. سال جاری هم بجز پایتخت که مخاطب زیادی دارد، بقیه سریال ها ضعیف هستند. تلویزیون می تواند با پخش برنامه ها و فیلم های جذاب تر و شادتر عملکرد بهتری داشته باشد و به طور کلی تا این لحظه از عملکرد رسانه ملی راضی نیستم.

یک طراح لباس از استان البرز عملکرد تلویزیون در ایام نوروز را 60 درصد رضایت بخش می داند و می گوید: برنامه های تحویل سال جاری تقریباً مثل هر سال بوده و به طور کلی خوب بودند.

سریال های نوروزی خوب و سرگرم نماینده هستند و حداقل این که ارزش دیدن را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 534

به "خانه نشین ها تلویزیون 99 را چگونه ارزیابی می نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه نشین ها تلویزیون 99 را چگونه ارزیابی می نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید