خبرنگاران تداوم بارندگی در کرمانشاه و کاهش هفت درجه ای دمای هوا

به گزارش مجله زیتوا، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: انتظار می رود آسمان کرمانشاه تا روز سه شنبه آینده بارانی و دمای هوای شبانه و روزانه نیز با کاهشی پنج تا هفت درجه روبرو گردد.

خبرنگاران تداوم بارندگی در کرمانشاه و کاهش هفت درجه ای دمای هوا

علی محمد زوراوند روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: سامانه بارشی مستقر در جو استان کماکان تا روز سه شنبه 12 اسفند به فعالیت خود ادامه داده و پیش بینی می گردد از بعدازظهر فردا (شنبه) تقویت گردد.

وی ادامه داد: بر این اساس انتظار می رود از ظهر روز شنبه تا صبح یکشنبه شاهد بارش های خوبی برای اغلب نقاط استان باشیم به گونه ای که علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی، رواناب نیز جاری گردد.

زوراوند گفت: این سامانه بارشی به تدریج از ظهر روز یکشنبه تا بعدازظهر دوشنبه تضعیف شده و اگر بارشی باشد بیشتر به شکل پراکنده و رگباری خواهد بود.

معاون هواشناسی کرمانشاه توضیح داد: دوباره طی ساعاتی از عصر دوشنبه تا خاتمه این روز بارش هایی را برای اغلب نقاط خواهیم داشت.

وی گفت: در این مدت همچنین شاهد رعد و برق و رگبار تگرگ نیز در بعضی شهرها خواهیم بود.

زوراوند گفت: بارش در منطقه اورامانات و نواحی غربی استان از شدت بیشتری برخوردار بوده و احتمالا در بعضی از شهرهای این مناطق میانگین بارش ها به حدود 50 میلی متر و یا بیشتر هم برسد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه به کاهش دمای هوا در نقاط مختلف استان نیز اشاره نمود و گفت: پیش بینی می گردد دمای هوای روزانه تا دوشنبه 11 فروردین نسبت به امروز پنج و دمای شبانه تا هفت درجه کاهش یابد.

وی توضیح داد: برای روز دوشنبه احتمال اینکه دمای هوای شهرهای سنقروکلیایی، کنگاور، گهواره، کرندغرب و کوزران به کمتر از صفر درجه برسد، نیز وجود دارد.

زوراوند در خاتمه حداقل دمای هوای امشب شهر کرمانشاه را هفت و حداکثر دمای فردا را نیز 15 درجه بالای صفر گفت و گفت: روز یکشنبه حداکثر دمای روزانه این شهر به 16 و برای دوشنبه به 13 درجه بالای صفر می رسد، ضمن اینکه دمای شبانه نیز از فردا به طور میانگین تا اواسط هفته 2 درجه کاهش می یابد.

میانگین بارش باران در استان کرمانشاه از ابتدای مهر 98 تا روز هشتم فروردین به 374 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی قبل که 639 میلی متر بوده 41 درصد کاهش ولی نسبت به دوره بلند مدت یک درصد افزایش داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 611

به "خبرنگاران تداوم بارندگی در کرمانشاه و کاهش هفت درجه ای دمای هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تداوم بارندگی در کرمانشاه و کاهش هفت درجه ای دمای هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید