خبرنگاران جدال بر سر هنگ کنگ؛ چین با نشست شورای امنیت مخالفت کرد

به گزارش مجله زیتوا، نیویورک- خبرنگاران- نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد با درخواست آمریکا برای برگزاری نشست شورای امنیت درباره مساله هنگ کنگ مخالفت کرد و گفت: آمریکا، مشکل آفرین جهانی است.

خبرنگاران جدال بر سر هنگ کنگ؛ چین با نشست شورای امنیت مخالفت کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

ژانگ جون عصر چهارشنبه در واکنش به درخواست کلی کرافت نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت این سازمان به دلیل تصویب قانون امنیتی چین درباره هنگ کنگ این مطلب را بیان کرد.

وی اضافه نمود: چین به طور کلی با درخواست بی اساس آمریکا برای نشست شورای امنیت مخالفت می نماید. قانون امنیت ملی برای هنگ کنگ یک مساله کاملا داخلی چین محسوب می گردد و هیچ ارتباط به ماموریت شورای امنیت ندارد.

نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد ادامه داد: واقعیت ها بارها و بارها اثبات می نمایند که آمریکا، مشکل ساز دنیای است. این آمریکا است که تعهدات خود را تحت قوانین بین المللی نقض می نماید. چین از آمریکا می خواهد با فوریت قدرت سیاسی و زورگویی خود را متوقف سازد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه در درخواست خود برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت آورد: آمریکا عمیقا نسبت به اقدامات اتخاذ شده از سوی کنگره ملی خلق چین نگران است که به طور اساسی در درجه بالایی خودمختاری و آزادی تضمین شده تحت اعلامیه مشترک ساینو-بریتیش 1984 را تضعیف می نماید.

این نمایندگی با بیان اینکه اعلامیه مذکور مورد پذیرش سازمان ملل متحد هم قرار گرفته است، مدعی شد این نگرانی دنیای د نسبت به صلح و امنیت بین المللی و نیازمند توجه فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

در این بیانیه آمده است: از این رو، ایالات متحده امروز خواهان برگزاری یک نشست مجازی فوری شورای امنیت برای بحث درباره این مسایل و طرح امنیت ملی جمهوری خلق چین شد که نهادهای دموکراتیک هنگ کنگ و آزادیخواهان مدنی را به مخاطره می اندازد.

نمایندگی آمریکا، مخالف چین با این نشست را ترس پکن از شفاف سازی قلمداد نموده و گفته است: چین معتقد است که می تواند از همه گیری فعلی دنیای بهداشت، برای منحرف کردن دنیا از حمله مورد نظر خود به هنگ کنگ و لغو تعهدات خود نسبت به مردم آنجا سوء استفاده کند.

آمریکا در این بیانیه خود آورده است: این اقدام، همراه با مخفی کاری ناخوشایند چین و سوء استفاده از بحران کووید-19، نقض مداوم آن در تعهدات بین المللی حقوق بشر و رفتار غیرقانونی آن در دریای چین جنوبی، باید برای همه آشکار کند که پکن به عنوان یک عضو مسئول سازمان ملل رفتار نمی نماید.

این بیانیه همچنین از چین خواسته است به سرعت، راستا را معکوس کند و به تعهد خود در اعلامیه مشترک ساینا-بریتیش احترام بگذارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 756

به "خبرنگاران جدال بر سر هنگ کنگ؛ چین با نشست شورای امنیت مخالفت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جدال بر سر هنگ کنگ؛ چین با نشست شورای امنیت مخالفت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید