خبرنگاران دانش آموزان از 20 تیر ماه برای راهنمایی تحصیلی اقدام نمایند

به گزارش مجله زیتوا، ساری - خبرنگاران - مدیرکل آموزش وپرورش مازندران با تشریح بعضی مسائل بروز یافته در سامانه ثبت کارنامه های تحصیلی و موانع ایجاد شده برای راهنمایی تحصیلی ، گفت : والدین و دانش آموزان برای انتخاب رشته و ثبت نام عجله نکنند و از 20 تیر ماه اقدام کنند.

خبرنگاران دانش آموزان از 20 تیر ماه برای راهنمایی تحصیلی اقدام نمایند

علیرضا سعدی پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد : مسائل پیش آمده برای راهنمایی تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم به دهم در حال برطرف است و هیچ نگرانی نباید در این زمینه وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت ثبت کارنامه و نمرات امتحانی دانش آموزان در سامانه دانا و انتقال از این سامانه به سامانه همتا (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) است و هنوز کار تکمیل کارنامه ها به انتها نرسیده ، گفت : پس نیازی به عجله برای ثبت نام و انتخاب رشته نیست و هنوز زمان زیادی باقی مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به نمونه فرم برگه شماره هفت برای انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم به دهم اشاره نمود و گفت : دسترسی به این فرم از 20 تیر ماه آزاد می گردد و والدین و دانش آموزان از همان زمان باید برای ثبت نام اقدام نمایند.

سعدی پور دریافت کارنامه دستی تحصیلی برای ثبت نام در پایه دهم و انتخاب رشته را کاملا غیر قانونی بیان کرد و اضافه کرد : هیچ مدرسه ای حق ندارد بر اساس کارنامه دستی و چاپی اقدام به ثبت نام کند زیرا باید کارنامه دانش آموز به وسیله اتوماسیونی منتقل گردد.

وی گفت : به طور کلی از 20 تیر ماه والدین می توانند با دریافت اجازه در مدارس پیش ثبت نام نمایند تا فرم شماره هفت و کارنامه تحصیلی دانش آموز قابل دسترسی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به رعایت پروتکل های بهداشتی برای انتقال دانش آموزان بین مدارس اشاره نمود و اضافه کرد : خانواده ها می تواند جا به جایی پرونده را به زمان دیگر موکول نمایند و یا خود مدارس این جابه جایی را انجام خواهند داد.

سعدی پور گفت : برای سال تحصیلی آینده 40 هزار 375 دانش آموز مازندرانی از پایه نهم به دهم کوچ خواهند کرد که از این تعدد 45 درصد به رشته های فنی وحرفه ای و کارودانش و 55 درصد نیز به رشته های نظری خواهند رفت.

در روزهای اخیر بسیاری از والدین و دانش آموزان پایه نهم مازندران همراه با سراسر کشور با مشکل انتخاب رشته و دریافت کارنامه الکترونیک روبرو شدند که عملا مانع ثبت نام آنان در پایه دهم شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 839

به "خبرنگاران دانش آموزان از 20 تیر ماه برای راهنمایی تحصیلی اقدام نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانش آموزان از 20 تیر ماه برای راهنمایی تحصیلی اقدام نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید