خبرنگاران روسیه و ترکیه برای ایجاد مرکز نظارت در قره باغ توافق کردند

به گزارش مجله زیتوا، مسکو- خبرنگاران- وزیران دفاع روسیه و ترکیه امروز (چهارشنبه) تفاهم نامه ای را در خصوص ایجاد یک مرکز مشترک برای کنترل آتش بس در قره باغ امضا کردند.

خبرنگاران روسیه و ترکیه برای ایجاد مرکز نظارت در قره باغ توافق کردند

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که این مرکز مشترک، نظارت بر انطباق با جنگ را فراهم می آورد و مبنای محکمی برای حل درگیری دیرینه را ایجاد خواهد نمود.

این تفاهم نامه به دنبال نتایج مذاکرات وزیر دفاع روسیه سرگئی شویگو و همتای ترکیه ای خود هلوسی آکار به وسیله ارتباط ویدیویی امضا شد، این سند وظایف و اصول مرکز نظارت مشترک را معین می نماید.

این مرکز مشترک در خاک جمهوری آذربایجان واقع خواهد شد و اطلاعات مربوط به رعایت آتش بس توسط طرفین و سایر اقدامات مغایر با توافق های به دست آمده را جمع آوری، تعمیم و آنالیز می نماید.

علاوه بر این، این مرکز، وظیفه ثبت تخلفات به وسیله استفاده از مشاهده بصری، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین ارزیابی داده های منابع دیگر را بر عهده دارد.

همچنین، این ساختار به نهادی برای رسیدگی به شکایات، سؤوالات و مسائل مربوط به نقض توافق نامه ها تبدیل خواهد شد.

شویگو وزیر دفاع روسیه گفت: حضور صلح بانان روسی ثبات در منطقه بحران را تضمین، جریان آوارگان را متوقف و بازگشت آنها به محل زندگی خود را تسهیل می نماید.

به گفته وی، توافق نامه های رهبران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان و همچنین معرفی صلح بانان روسی این امکان را فراهم کرد که خونریزی متوقف و شرایطی برای بازگشت به زندگی مسالمت آمیز فراهم گردد.

پیش از این، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف گفته بود که مسکو و آنکارا به وسیله مرکز نظارت در جمهوری آذربایجان در خصوص مسائل قره باغ تعامل خواهند کرد.

شب 10 نوامبر (20 آبان)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان اعلامیه آتش بس کامل در قره باغ را امضا کردند.

بر اساس این سند حفظ صلح در منطقه در امتداد خط تماس توسط صلح بانان روسی کنترل خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1003

به "خبرنگاران روسیه و ترکیه برای ایجاد مرکز نظارت در قره باغ توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه و ترکیه برای ایجاد مرکز نظارت در قره باغ توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید