خبرنگاران پادشاه سعودی شماری از مقامات وزارت دفاع را برکنار کرد

به گزارش مجله زیتوا، تهران- خبرنگاران- سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان دوشنبه شب با صدور فرمانی، فرمانده نیروهای مشترک و شماری دیگر از افسران و مسؤولان وزارت دفاع سعودی را به اتهام فساد برکنار کرد.

خبرنگاران پادشاه سعودی شماری از مقامات وزارت دفاع را برکنار کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، پادشاه سعودی فهد بن ترکی بن عبدالعزیز فرمانده نیروهای مشترک عربستان را بازنشسته و دستور انجام تحقیقات از او را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان به دنبال تحقیق و تفحص در وزارت دفاع، تعاملات مالی مشکوکی را در این وزارتخانه رصد کرده است که به فهد بن ترکی و شماری دیگری از افسران و کارکنان وزارت دفاع مربوط می شود.

سلمان بن عبدالعزیز همچنین سرلشکر مطلق الازیمع را به عنوان فرمانده جدید نیروهای مشترک عربستان منصوب کرد.

پادشاه عربستان همچنین با صدور فرمانی شاهزاده عبدالعزیز بن فهد بن ترکی معاون امیر جوف را از سِمت خود برکنار و پرونده او را به بازپرسی ارجاع داد.

خبرگزاری عربستان افزوده است: سازمان نظارت و مبارزه با فساد در حال تحقیق در این پرونده بوده و اقدامات لازم در مورد کسانی که در این پرونده دست داشتند را انجام خواهد داد.

پادشاه سعودی پیش تر نیز در فرمانی، شماری از مقام های این کشور را به علت فساد و زمین خواری برکنار کرد.

سلمان بن عبدالعزیز استانداران 2 استان املج و الوجه و نیز فرماندهان مرزبانی آن استان ها را برکنار کرد.

بر اساس این گزارش، در این فرمان همچنین، مسؤول تخلفات و رسیدگی وزارت کشور و معاون وی و همچنین مسؤولان اداره تخلفات مدینه منوره، تبوک و عسیر به اتهام فساد برکنار شدند.

سلمان همچنین مسؤولان شهرداری های مدینه منوره و منطقه تبوک و همچنین شهردار تبوک و رؤسای شورای شهر املج، الوجه و السوده را از سمت خود برکنار کرد.

پادشاه سعودی مسؤولان پروژه های مناطق گردشگری العلا و دریای سرخ را به اتهام فساد و زمین خواری برکنار کرد.

دولت عربستان به ویژه پس از روی کار آمدن محمد بن سلمان ولیعهد این کشور، اقدامات شدیدی علیه نویسندگان و فعالان مدنی انجام داده و ده ها نفر از روحانیون، شاهزادگان، نویسندگان، شعرا و فعالان مدنی و مذهبی را به بهانه اقدام علیه امنیت این کشور بازداشت و تا به امروز شماری از آنان را به زندان و یا اعدام محکوم کرده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 913

به "خبرنگاران پادشاه سعودی شماری از مقامات وزارت دفاع را برکنار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پادشاه سعودی شماری از مقامات وزارت دفاع را برکنار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید