دمی با کرونایی های قرنطینه در خانه

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/همدان به سختی و بریده و بریده حرف می زند، با هر کلمه ای که می گوید به شدت سرفه نموده و بلافاصله عذرخواهی می نماید و دوباره رشته کلام را به دست می گیرد و همان روال تکرار می گردد، مکالمه ای که ممکن بود در 10 دقیقه به خاتمه برسد، 22 دقیقه طول می کشد و حاصل این مکالمه طولانی چندین جمله دست و پا شکسته بیشتر نیست.

دمی با کرونایی های قرنطینه در خانه

جهت دریافت خدمات آلاچیق فلزی ارزان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

از آنجایی که کارمند یکی از ادارات استان است و احتمال می دهد افرادی او را بشناسند و از آنجایی که این بیماری منحوس، ترس و واهمه بدی در دل مردم انداخته و مردم فوبیای زیادی از نام این بیماری دارند، ترجیح می دهد نامش در مصاحبه نباشد، از این رو ما نیز به احترام مصاحبه شونده نامی از او نمی بریم.

آقای ف.ق درباره چگونگی ابتلایش به کروناویروس به خبرنگار خبرنگاران گفت: اصلا نمی دانم چگونه و از چه کسی این ویروس به من، همسرم و از آنجایی که به منزل پدرم رفت و آمد کردیم، به خواهرم منتقل شده است. اوایل ابتلا به بیماری و آغاز علائم به توصیه همسرم به مراکز بهداشتی سطح شهر مراجعه کردیم و بعد از مثبت شدن نتیجه تست هر دویمان به منزل بازگشته و خود را قرنطینه نموده و با داروهای تجویزی پزشک مرکز بهداشت، سعی در درمان خود داشتیم.

وی با بیان اینکه از آنجایی که خواهرم نیز به این بیماری مبتلا شده بود او هم به منزل ما آمد و هر سه نفر در کنار هم به مبارزه علیه این ویروس پرداختیم، توضیح داد: روزهای سختی بود و قرنطینه به سختی می گذشت به طوریکه در طول این دوران بارها مرگ را در جلوی چشمانم دیدم و از خدا فقط سلامتی را می خواستم و قدر روزهایی که شکرگذار سلامتی نبودم را تازه می دانستم.

این بیمار کرونایی با بیان اینکه در همه این مدت تنها راه ارتباطی ما با خانواده فقط تلفن و فضای مجازی بود و حتی در این ایام دلتنگ ساده ترین و کوچکترین کارها مثل پیاده روی یا حتی قدم زدن در راهروی ساختمان بودم، تأکید کرد: بروز این بیماری تلنگری برای همه ما بود تا بدانیم سلامتی نعمتی ارزشمند است که تا آن را از دست ندهیم نمی توانیم قدردانش باشیم.

وی ادامه داد: در بین مردم مثلی وجود دارد که مرگ فقط برای همسایه است و این باور که بیماری و اتفاقات برای من نمی افتد در بین مردم وجود دارد اما باید بدانیم که این بیماری با هیچ کس شوخی ندارد و هر آن ممکن است فردی را درگیر کند.

این بیمار مبتلا به کرونا اظهار کرد: خدا را شاکرم که در ابتدای تشخیص بیماری به مرکز بهداشت رفتم و روانه بیمارستان نشدم چراکه معلوم نبود در بیمارستان چند مدت فرایند تشخیص و درمانم طول بکشد اما با هدایت ها و توصیه های پزشکان این مجموعه به لطف خدا در حال بهبودی هستیم.

خانم ف.ی که یکی از اعضای کادر درمانی مرکز بهداشت استان همدان است و به تازگی به کروناویروس مبتلا شده و اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برد، درباره چگونگی ابتلا به این بیماری گفت: از روزهای اولیه معین شدن کروناویروس در استان همدان، در محل کار با تعداد زیادی از بیماران مبتلا روبرو بودیم به طوریکه حتی در روز عید نوروز و روز طبیعت نیز در محل کار حاضر بودیم.

وی ادامه داد: با وجود فرزند کوچکی که در منزل دارم به شدت مراقبت کردم که به این بیماری مبتلا نشوم اما به هر حال کروناویروس من را شکست داد و اکنون در قرنطینه به سر می برم.

این بیمار مبتلا به کرونا توضیح داد: متأسفانه بسیاری از مردم این بیماری را شوخی گرفته و به هیچ عنوان مراعات نمی نمایند و حتی زمانی که عاجزانه از آنها درخواست می کنیم که مراقب باشند و از منازل خارج نشوند و یا حتی از ماسک و یا وسایل بهداشتی استفاده نمایند، توصیه های ما را جدی نمی گیرند.

وی با بیان اینکه اکنون همسر و فرزندم در منزل والدینم هستند و من به تنهایی در منزل قرنطینه شدم و هر روز برایم غذا آورده و پشت در می گذارند، توضیح داد: نمی دانم این بیماری تا کی این به طول خواهد انجامید اما می دانم که دلم برای خانواده ام تنگ خواهد شد و از طرفی نگران شهفرایندانی هستم که هر روز بدون توجه به هشدارهای بهداشتی در سطح شهر تردد نموده و کادر درمانی را هر روز خسته تر از دیروز می نمایند.

به گزارش خبرنگاران، علاوه بر بیمارستان ها و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان، مراکز بهداشت به صورت شبانه روزی خدمات زیادی به مردم ارائه می نمایند که زحمات این قشر، کمتر دیده شده که در جای خود قابل قدردانی است. نیروهای مراکز بهداشت بیشترین و مؤثرترین کار را در پیشگیری و کنترل شیوع کروناویروس در سطح استان انجام دادند اما هرگز زحمات این قشر دیده نشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان درباره اقدامات و خدمات این مجموعه درباره مقابله با کروناویروس به خبرنگار خبرنگاران گفت: مرکز بهداشت شهرستان همدان دارای 864 نفر نیروی انسانی است که از این تعداد 550 نفر به طور مستقیم در برنامه غربالگری و مبارزه با کرونا شرکت داشتند و مابقی نیروها در بحث پشتیبانی بوده و به صورت غیرمستقیم در این راه همکاری کردند.

محمد خیراندیش درباره میزان غربالگری مردم شهرستان همدان اعلام کرد: تعداد 617 هزار نفر در همدان در سامانه سیب ثبت نام شده و از این تعداد، 600 هزار نفر و معادل 96.5 درصد در مرحله اول غربالگری شرکت کردند.

وی درباره مراکز بهداشت ارائه دهنده خدمات درمانی و پزشکی نیز اظهار کرد: کلیه خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی و مراکز جامع سلامت 114 مورد است که در زمینه مراقبت کروناویروس و غربالگری شرکت کردند و جوابگوی مراجعات حضوری مردم بودند.

خیراندیش ادامه داد: سه مرکز تخصصی در کمال آباد مرکز بهداشت شهیدان دیباج، حصار علی آباد مرکز حضرت ولیعصر(عج) و مرکز امام حسین(ع) در خضر تا ساعت 12 شب دایر بوده و به طور اختصاصی به بیماران مشکوک به کرونا و آنهایی که مسائل حاد تنفسی دارند، خدمات ارائه می دهند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: دو مرکز شبانه روزی در مریانج و قهاوند و مرکز جورقان نیز به صورت 12 ساعته دایر بوده و در اختیار مردم و بیماران است.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشت شبانه روزی و مراکز تخصصی مجهز به دستگاه های پیشرفته و داروهای مورد احتیاج بودند، تأکید کرد: هدف از فعالیت این مراکز، جوابگویی به نگرانی مردم در ابتلا به کروناویروس و جلوگیری از تجمع افراد بیمار و مشکوک به بیماری در اورژانس بیمارستان ها است.

خیراندیش اضافه نمود: پایگاه های شبانه روزی و مراکز بهداشت شهرستان همدان در ایام عید و تعطیلات نیز سرکار خود حضور یافته و جوابگوی مراجعات حضوری مردم بودند.

وی ادامه داد: کل مراجعان به شش مرکز تخصصی و شبانه روزی بهداشت همدان از تاریخ 22 اسفند سال گذشته تا 29 فروردین سالجاری، 7003 نفر بوده که از این تعداد 2287 نفر دارای علائم تنفسی مانند سرفه، تنگی نفس و یا تب بودند که از این تعداد 229 نفر داروی درمان کووید 19 را دریافت نموده و 197 نفر به بیمارستان ارجاع داده شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان در خاتمه گفت: نیروهای مرکز بهداشت خالصانه و بدون هیچ چشمداشتی با تمام قوا در خط مقدم مبارزه با کروناویروس شرکت داشتند و با جان و دل در این عرصه زحمت کشیدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 567

به "دمی با کرونایی های قرنطینه در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمی با کرونایی های قرنطینه در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید