رئیس جمهور الجزایر: فرانسه باید مستعمره بودن الجزایر را فراموش کند

به گزارش مجله زیتوا، در پی ادامه تنش ها میان الجزایر و فرانسه پس از کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری، رئیس جمهور الجزایر بیان کرد که فرانسه باید فراموش کند که الجزایر مستعمره آنها بوده است.

رئیس جمهور الجزایر: فرانسه باید مستعمره بودن الجزایر را فراموش کند

به گزارش خبرنگاران، عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر یکشنبه شب در نشست خبری بیان کرد که بازگشت سفیر این کشور به فرانسه مشروط به احترام کامل پاریس به الجزایر است.

تبون توضیح داد: الجزایر امروز با تکیه بر ارتش، اقتصاد و مردمش یک کشور قدرتمندو قوی است و فرانسه باید فراموش کند که الجزایر مستعمره آنها بوده است.

به گزارش الشروق، وی در ادامه به اوضاع داخلی الجزایر اشاره نمود و گفت: کاهش قدرت خرید شهروندان و افزایش قیمت مواد غذایی زمینه های سیاسی دارد و دلالان دشمن اصلی اقتصاد هستند.

تنش ها میان دو کشور فرانسه و الجزایر پس از اظهارات محدود کردن ویزای شهروندان الجزایری برای سفر به فرانسه و اظهارات جنجالی امانوئل ماکرون علیه دولت و رئیس جمهور الجزایر بالا گرفت.

روزنامه فرانسوی لوموند صحبت های ماکرون را منتشر کرد که در آن گفت همتای الجزایری اش، عبدالمجید تبون در یک رژیم بسیار سخت گیر نموده است.

رئیس جمهور فرانسه بعلاوه وجود ملت الجزایر قبل از استعمار فرانسه را زیر سوال برد و بر لزوم رسیدگی به این موضوع به منظور دستیابی به آشتی بین مردم تاکید نمود.

وزارت خارجه الجزایر هم سفیر فرانسه در این کشور را برای اعلام مراتب اعتراض شدید و رسمی کشورش به علت تصمیم یکجانبه پاریس درخصوص کاهش سهمیه ویزای اختصاص یافته به شهروندان الجزایری احضار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1567

به "رئیس جمهور الجزایر: فرانسه باید مستعمره بودن الجزایر را فراموش کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور الجزایر: فرانسه باید مستعمره بودن الجزایر را فراموش کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید