سیاستمداران اپوزیسیون بازیگران پشت صحنه بحران آرد در پاکستان

به گزارش مجله زیتوا، گزارش تیم های ویژه تحقیقاتی در پاکستان نشان می دهد بعضی سیاستمداران اپوزیسیون به همراه تجار بزرگ برای خلق بحران آرد همکاری نموده اند.

سیاستمداران اپوزیسیون بازیگران پشت صحنه بحران آرد در پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، گزارش اولیه نحوه به وجود آمدن بحران آرد در پاکستان به عمران خان نخست وزیر پاکستان تحویل داده شد.

گزارش ها حاکی است طبق این گزارش بحران کمبود آرد و گران شدن ناگهانی گندم طی یک برنامه ریزی منسجم و از مدتی قبل شروع شده است.

این گزارش تأیید می نماید بعضی سیاستمداران اپوزیسیون، افسران انتظامی و تجار در گران شدن آرد و احتکار این محصول مهم نقش دارند.

تا دو ماه پیش آرد در پاکستان به وفور یافت می شد و این کشور علاوه بر تأمین احتیاج داخلی بخشی از محصولات فراوری شده را در بازار کشورهایی چون افغانستان به فروش می رساند.

از یک ماه پیش و به صورت ناگهانی آرد در پاکستان کمیاب شده و قیمت آن نیز به شکلی سرسام آور افزایش یافت، کار در این خصوص به اندازه ای بالا گرفت که دولتمردان پاکستانی مجبور شدند آرد را از دیگر کشورها وارد نمایند.

پیش از این مریم اورنگزیب سخنگوی حزب نواز جهانگیرترین عضو ارشد حزب تحریک انصاف را عامل گرانی و کمیاب شدن آرد معرفی نموده بود.

لازم به ذکر است در پاکستان به دلیل کمتر بودن مصرف برنج نسبت به کشورهایی چون ایران مصرف آرد و گندم بسیار زیاد است و یکی از مهمترین احتیاجهای روزانه خانواده ها تلقی می گردد.

گران شدن آرد ضربات مالی سنگینی به دولت اسلام آباد زده است و عمران خان در کوشش است هر چه سریع تر این مشکل را مهار کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 491

به "سیاستمداران اپوزیسیون بازیگران پشت صحنه بحران آرد در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاستمداران اپوزیسیون بازیگران پشت صحنه بحران آرد در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید