مسکن ملی به پیشرفت 25 درصد رسید

به گزارش مجله زیتوا، مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود 25 درصد اعلام نموده و قول داده اند که در نیمه اول سال 1400 ماهانه 20 هزار واحد افتتاح گردد.

مسکن ملی به پیشرفت 25 درصد رسید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، پروژه اقدام ملی مسکن که از شهریورماه 1398 توسط وزارت راه و شهرسازی شروع شده به وسیله دو متولی مستقیم شامل شرکت عمران شهرهای جدید و ادارات کل راه و شهرسازی استانها و همچنین دو کارگزار شامل بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا می گردد.

ساخت 200 هزار واحد بر عهده شرکت عمران شهرهای جدید، 138 هزار واحد در شهرهای زیر 100 هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن، 100 هزار واحد بر عهده ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و 145 هزار واحد در بافتهای فرسوده بر عهده شرکت بازآفرینی شهری است. اجرای این پروژه ها در قالبهای مختلفی از جمله ساخت مستقیم توسط دولت، مشارکت، واگذاری زمین به متقاضیان و تفاهمنامه با دستگاههای دولتی پیش می رود.

آبان ماه سال جاری اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 500 واحد افتتاح شده و تا کنون افتتاح رسمی صورت نگرفته است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، امروز خاطرنشان کرد که در حال حاضر 9 هزار واحد آماده است که به فرمان رییس جمهور فروردین 1400 با تکمیل تعدادی دیگر 20 هزار واحد افتتاح خواهد شد و تا شهریورماه ماهانه 20 هزار واحد به بهره برداری می رسد.

پروانه اصلانی، پیشرفت کلی پروژه های مسکن ملی حدود 25 درصد عنوان نموده است.

روز گذشته نیز محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ در بازدید از پروژه 2000 واحدی مسکن ملی تهرانسر که با پیشرفت 30 درصد در حال انجام است گفت: در استان تهران 200 هزار واحد مسکن ملی در قالب پروژه های مشارکتی در دستور کار واقع شده است که قراردادهایشان منعقد شده است.

به گفته اسلامی، عدم همکاری شهرداری مشکل عمده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که امید است با تغییراتی که در شهرداری منطقه ایجاد شده شاهد سرعت دادن به پروژه های مسکن ملی در کلانشهر تهران باشیم وعقب ماندگی ها را جبران کنیم.

وی شرح داد: از سال آینده و به ویژه اردیبهشت، پروژه های متعدد طرح اقدام ملی مسکن در هر سه نوع واگذاری گروهی زمین در شهرهای کوچک، مجتمع سازی در شهرهای متوسط و عظیم و پروژه های مشارکتی افتتاح می گردد.

اسلامی در مورد مسکن مهر نیز با اعلام اینکه بخش عمده واحدهای مسکونی مهر به اتمام رسیده است، گفت: در مجموع 39 هزار واحد مسکن ملی در کشور به جامانده است که بخشی از آنها دارای پرونده حقوقی هستند و مسائل آنها در مراجع قضایی در دست آنالیز واقع شده است.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: برای اتمام مسکن مهر شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد در 2 سال گذشته 4هزار میلیارد تومان هزینه شد. در ماه های آینده و قبل از دولت تمامی واحدهای مسکن مهر تحویل می گردد.

بنابراین گزارش، متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن که نسبت به واریز وجه اقدام نموده اند به پروژه های تعریف شده متصل و به وسیله پیامک به آنها اطلاع رسانی شده است؛ این افراد می توانند شرایط تخصیص پروژه خود را در سامانه اقدام ملی به نشانی tem.mrud.ir مشاهده نمایند.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد و 18 آبان ماه 1398 ثبت نام از متقاضیان در چهار استان شروع و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد. برای این پروژه 400 هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی 1.6میلیون نفر به وسیله سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که 460 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند. اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد که البته با توجه به کیفیت سازه ها در مناطق مختلف، قیمت ها متفاوت خواهد بود. ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به خاتمه رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از 18 دی ماه 1399 شروع شد و پنجشنبه (25 دی ماه) به اتمام رسید. در صورت خالی شدن ظرفیت یا تامین زمین، امکان ثبت نام مجدد وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1258

به "مسکن ملی به پیشرفت 25 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکن ملی به پیشرفت 25 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید