مصرف قرصی که به کاهش مرگ کرونا یاری می نماید

به گزارش مجله زیتوا، نتایج یک آنالیز نو نشان می دهد، مصرف استاتین ها می تواند خطر مرگ ناشی از کووید را تا 12 درصد کاهش دهد.

مصرف قرصی که به کاهش مرگ کرونا یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز تازه که در کشور سوئد صورت گرفته نشان می دهد، مصرف استاتین ها می تواند خطر مرگ ناشی از کووید را تا 12 درصد کاهش دهد.

استاتین ها گروهی از داروها هستند که می توانند به کاهش سطوح کلسترول خون یاری نمایند. آنها این کار را با مسدود کردن آنزیمی در کبد که برای ساخت کلسترول لازم است، انجام می دهند.

بزرگترین تحقیقات در خصوص استاتین ها و کووید با داده های نزدیک به 1 میلیون نفر صورت گرفته و تصور می گردد اثرات ضد التهابی استاتین ها احتمال زنده ماندن از کووید را افزایش می دهد.

دانشمندان می گویند یافته ها هنوز احتیاج به کار بیشتری به وسیله آزمایشات تصادفی دارند، اما به طورکلی بر اساس یک مطالعه، استاتین ها می توانند شانس مرگ و میر ناشی از کووید را تا 12 درصد کاهش دهند.

کارشناسان مستقل می گویند این مطالعه سرنخ های حمایتی را ارائه می دهد که استاتین ها می توانند به بیماران مبتلا یاری نمایند.

محققان سوئدی بزرگترین تجزیه و تحلیل استاتین ها و پتانسیل ضد کووید آنها را انجام دادند و داده های بهداشتی ناشناس 1 میلیون نفر را ردیابی کردند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1593

به "مصرف قرصی که به کاهش مرگ کرونا یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف قرصی که به کاهش مرگ کرونا یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید