معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:بیماران قلبی در معرض انواع شدید کرونا هستند

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیماران قلبی در معرض انواع شدید ویروس کرونا قرار دارند و باید بیش از سایر اقشار پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:بیماران قلبی در معرض انواع شدید کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از ایلام ،دکتر جمیل صادقی فر به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قلب گفت: بیماران قلبی بیشتر در معرض خطر ابتلا به انواع شدید کووید 19 هستند و متاسفانه به دلیل ترس از این بیماری از مراقبت و معاینات منظم قلب خود غفلت می کنند .

وی یادآور شد: علیرغم کثرت مرگ های ناشی از کووید 19 بیماری های قلبی عروقی با 18.6 میلیون مرگ در سال کماکان رتبه اول مرگ و میر را به خود اختصاص داده اند .

وی افزود: در کشور و استان هم اولین دلیل مرگ و میر به دلیل بیماری های قلبی و عروقی است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: 41 درصد دلیل اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر در استان ایلام سال 99 به دلیل بیماری های قلبی عروقی بوده است .

صادقی فر گفت: متاسفانه از هر 10 نفر که در سن بین 30 تا 70 سال هستند، یکنفر به دلیل بیماری قلبی عروقی فوت می کند .

وی، مصرف دخانیات، دیابت، فشارخون بالا، چربی خون بالا، اضافه وزن و چاقی، کم تحرکی و تغذیه نامناسب را از مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی نام کرد .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کلسترول خون بالا با 19 درصد، اضافه وزن و چاقی 44 درصد، کم تحرکی 55 درصد و مصرف دخانیات 7 درصد دلیل بیماری قلبی را در استان تشکیل می دهد .

به گزارش خبرنگارخبرنگاران، امسال روز جهانی قلب در روز هفت مهر ماه با شعار برای حفظ سلامت قلب خود، خانواده و جامعه قلب های خود را با سلامتی پیوند بزنیمبرگزار می شود .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1543

به "معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:بیماران قلبی در معرض انواع شدید کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:بیماران قلبی در معرض انواع شدید کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید