ژنرال آستین: ایران تهدیدی علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه است

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، لیود آستین ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و گزینه موردنظر جو بایدن برای ریاست در پنتاگون روز سه شنبه مدعی شد که ایران به مثابه تهدیدی علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه و نیروهای نظامی مستقر در این منطقه بشمار می رود.

ژنرال آستین: ایران تهدیدی علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه است

آستین در جریان برگزاری جلسه تأیید صلاحیت خود ادعا کرد که ایران همچنان یک عنصر برهم زننده ثبات در منطقه است… و تهدیدی علیه شرکای آمریکا در خاورمیانه و نیروهای نظامی بشمار می رود که آمریکا در منطقه مستقر کرده است.

این مقام نظامی آمریکا در ادامه افزود که چنانچه ایران درصدد دستیابی به توان و قابلیت هسته ای باشد، حل و فصل بیشتر مسائل در منطقه دشوارتر خواهد شد.

چالش چین و روسیه

ژنرال آستین همچنین در نشست سنا برای تأیید صلاحیت خود گفت که وی برای رفع چالش های برخاسته از جانب چین و روسیه در حضور نیروهای ایالات متحده در خاورمیانه تجدیدنظر خواهد کرد.

این ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا با اشاره به کاهش نیروهای نظامی این کشور در خاورمیانه گفت: ما می توانیم حضور نیروهای آمریکا را بهتر تنظیم کنیم و فرصت هایی برای بکارگیری نیروها در سایر صحنه ها فراهم سازیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا راهبرد دفاع ملی ایالات متحده نیز باید بازبینی شود، مدعی شد که با توجه به سرعت نوین سازی ارتش چین، اقدامات تهاجمی فزاینده پکن در منطقه ایندوپاسفیک و توانایی و قابلیت آن برای تهدید خاک آمریکا مایه نگرانی است و [این راهبرد] باید پیوسته آزموده شود.

آستین در ادامه خاطرنشان رد که وی اطمینان می دهد که چین به تفوق نظامی بر ایالات متحده دست پیدا نمی کند.

وی همچنین گفت که دولت بایدن چین را به مثابه مهم ترین رقیب جهانی خود و از منظر دفاعی، تهدیدی همگام در بسیاری از حوزه ها قلمداد خواهد کرد.

آستین در مورد تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک جدید (استارت نو) با روسیه گفت که این معاهده جزء منافع امنیت ملی ایالات متحده است و اینکه او و رئیس جمهور منتخب، جو بایدن، این پیمان را تمدید خواهند کرد.

گفتنی است که پیمان استارت نو- آخرین پیمان کنترل تسلیحاتی برجای مانده میان روسیه و آمریکا- پنجم فوریه سال جاری منقضی می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1168

به "ژنرال آستین: ایران تهدیدی علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال آستین: ایران تهدیدی علیه متحدان آمریکا در خاورمیانه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید