کره شمالی برای مقابله با بالن های تبلیغاتی کره جنوبی ضدهوایی مستقر کرد

به گزارش مجله زیتوا، رسانه ها از استقرار یگان های ضد هوایی ارتش کره شمالی برای مقابله با بالن های ارسالی حاوی اعلامیه های ضد پیونگ یانگ از سوی سئول خبر دادند.

کره شمالی برای مقابله با بالن های تبلیغاتی کره جنوبی ضدهوایی مستقر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها یکشنبه بعد از ظهر از استقرار توپ های ضد هوایی کره شمالی در مرز با همسایه جنوبی خود برای مقابله با بالن های حاوی اعلامیه ضد دولتی علیه پیونگ یانگ اطلاع دادند.

به نوشته وبگاه رادیو بین المللی کره جنوبی پیونگ یانگ هفته های گذشته مدعی ارسال بالن های حاوی اعلامیه های ضد دولتی از سوی سئول شد.

به گزارش منبع خبری، استقرار توپ های ضد هوایی در مرز حکایت ازاین دارد که گزارش پخش این اعلامیه ها به سران کره شمالی رسیده است. کیم یو جونگ خواهر رئیس کره شمالی اخیرا ارسال اینگونه اعلامیه ها را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی تحریک آمیز خواند و از اقدام متقابل اطلاع داد.

کیم یو جونگ در یک بیانیه افراد متواری از این کشور و پناهنده به کره جنوبی را تفاله های انسانی توصیف کرد و به سئول درباره تبعات متوقف نشدن بروشورهای تبلیغاتی ارسالی مخالفان پیونگ یانگ هشدار داد.

خواهر رئیس کره شمالی بیان کرد: ما مانورهای تفاله های انسانی در کره جنوبی را اقدام تحریک آمیز علیه دولت ما قلمداد می کنیم و ما به اقدام متناسب به آنها نگاه خواهیم کرد.

کره شمالی اخیرا نیز ادعا کرد که کره جنوبی ممکن است با ارسال بالن های آلوده به کرونابر فراز خاک کره شمالی، اهالی این کشور را آلوده کند. دولت کره شمالی از شهروندان خود خواسته تا اعلامیه های ارسالی در بالن از سوی کره جنوبی را هرگز قرائت نکنند زیرا ممکن است این اوراق به ویروس کرونا مبتلا باشند.

در رسانه های کره شمالی در این باره آمده است: وقتی با جسم عجیبی که پرواز می نماید روبرو می شویم، باید آنها را بعنوان مسیری ممکن برای انتقال ویروس مخرب به جای پدیده ای طبیعی در نظر بگیریم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1415

به "کره شمالی برای مقابله با بالن های تبلیغاتی کره جنوبی ضدهوایی مستقر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی برای مقابله با بالن های تبلیغاتی کره جنوبی ضدهوایی مستقر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید