کرونا در اروپا؛ از استخدام پزشکان بازنشسته در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در آلمان به 796 نفر

به گزارش مجله زیتوا، جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از شیوع پر سرعت این ویروس، ابتلای یک نماینده دیگر مجلس فرانسه، ابتلای حدود 800 نفر در آلمان و استخدام مجدد پزشکان بازنشسته در ایتالیا برای مقابله با کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا؛ از استخدام پزشکان بازنشسته در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در آلمان به 796 نفر

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، کرونا و عواقب شیوع آن همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های جهان از جمله اروپا است.

مراسم عبادی پاپ فرانسیس به صورت غیر حضوری برگزار می گردد

به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایتالیا پاپ فرانسیس مراسم دعای سنتی بعدی را مستقیما درحضور انسان ها برگزار نمی کند. این مراسم عبادی سنتی ظهر یکشنبه به صورت ویدئویی از کاخ پاپ پخش خواهد شد. این خبر را دفتررسانه ای واتیکان روز شنبه گفت. بر این اساس در اینجا این مسئله مطرح است که از گسترش این ویروس جدید کرونا جلوگیری نموده و امنیت را افزایش دهیم.

از ایتالیا هم خبر می رسد که تست کرونای رئیس حزب دموکرات ایتالیا هم مثبت اعلام شده است.

نیکولا زینگارتی رهبر حزب دموکرات ایتالیا که یکی از احزاب اصلی عضو دولت ائتلافی این کشور است، روز شنبه گفت که نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت بوده و ابتلای وی به این ویروس به تأیید پزشکان رسیده است.

این سیاستمدار ارشد ایتالیایی با انتشار ویدیویی در حساب کاربری رسمی خود در فیس بوک ضمن اعلام این خبر اضافه نمود: حال من خوب است و اکنون در قرنطینه خانگی هستم. من از اینجا همچنان هر کاری که بتوانم انجام خواهم داد. خانواده من پروتکل های بهداشتی را رعایت می نمایند و نهاد بهداشتی منطقه ای در حال آنالیز افرادی است که طی این چند روز با من در تماس بوده اند تا از آنها آزمایش بگیرد.

ایتالبا همچنین در مبارزه با شیوع ویروس کرونا پزشکان بازنشسته را به میدان آورده است. دولت این کشور از روز شنبه فرایند فعال کردن مجدد پزشکان بازنشسته در این کشور را شروع کرد. لین اقدام بخشی از برنامه اضطراری جدید است که در جلسه بحران کابینه که تا شب ادامه داشت تصمیم گیری شد. بر این اساس باید حدود 20 هزار نیروی جدید برای سیستم سلامت و درمانی ایتالیا استخدام شوند.

هشت نفر قربانی ویروس کرونا در اسپانیا

یک مراسم تشییع جناره در اسپانیا تا به حال بیشترین عامل شیوع ویروس کرونا در این کشور بوده است. به گزارش رسانه های اسپانیایی این مراسم تشییع جنازه حدود دو هفته پیش برگزار گردید که در بین حدود 60 مورد ابتلا به ویروس کرونا از این مراسم بعضی پرسنل پزشکی هم دیده می شدند. بر اساس آمارهای رسمی در اسپانیا تا ظهر شنبه حدود 430 مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که هشت نفر از آن ها فوت نموده اند.

اولین مورد ابتلا به کرونا در مالت

در کشور مالت هم اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. فرد مبتلا یک دختر دوازده ساله ایتالیایی است. به گفته وزارت بهداشت مالت این دختر بچه همراه خانواده اش در اواخر فوریه و اوایل ماه مارس به شمال ایتالیا سفر نموده بود. خانواده این دختر بچه هم قرنطینه شده اند.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در آلمان به 796 نفر

بر اساس آمارهای رسمی شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان هم از 684 نفر به 796 نفر افزایش پیدا نموده است. بر اساس اطلاعات موسسه رابرت کخ آلمان این رقم شمار افراد مبتلا به این ویروس تا روز شنبه ساعت 15 به وقت محلی است.

وزارت بهداشت ایالت بایرن مقررات ویژه ای برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا اعلام نموده است که بر اساس آن دانش آموزان و بچه هایی که از سفرهای گردش علمی در مناطق بحرانی برمی گردند، باید دو هفته در خانه بمانند و حق رفتن به مدرسه و کودکستان را ندارند.

مسئولان امور بهداشتی نسبت به هراس و وحشت بی مورد هشدار می دهند. آنها می گویند که شهفرایندان باید هشیار باشند اما بی جهت وحشت پراکنی ننمایند.

به نظر کارشناسان شرایط شیوع ویروس کرونا در آلمان با کشورهایی مانند ایتالیا قابل مقایسه نیست. در ایتالیا تا کنون نزدیک به 200 نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته اند.

یک نماینده دیگر مجلس فرانسه هم کرونایی شد

از فرانسه هم گزارش شده است که یک مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در نمایندگان مجلس دیده شده است. به این ترتیب شمار کارکنان مجلس فرانسه که به این ویروس مبتلا شده اند به 3 نفر افزایش یافته که دو نفر آن ها از نمایندگان مجلس هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 543

به "کرونا در اروپا؛ از استخدام پزشکان بازنشسته در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در آلمان به 796 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا؛ از استخدام پزشکان بازنشسته در ایتالیا تا افزایش آمار مبتلایان در آلمان به 796 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید