آشنایی با معروف ترین جشنواره های ارمنستان

به گزارش مجله زیتوا، کشور ارمنستان را می توان کشور شگفتی ها دانست، کشوری که هرساله تعطیلات تابستانی و جشنواره های هیجان انگیز و غیر منتظره ای در آن برگزار می شوند. مخصوصاً جشنواره های تابستانی در این کشور سرشار از هیجان و سرزندگی هستند. اگر عاشق ورزش کردن و کارهای عجیب و غریب و شرکت در فستیوال ها و جشنواره های مختلف هستید، پیپشنهاد می کنیم که در ماه های اکتبر یا ژوئیه حتما به کشور ارمنستان سری بزنید. در مطلب جشن ها و فستیوال های ارمنستان ما سعی کردیم بعضی از جشنواره های ارمنستان را به شما همراهان گرامی مجله خبرنگاران معرفی کنیم. پس تا آخر مطلب تقویم جشنواره های ارمنستان همراه ما باشید.

آشنایی با معروف ترین جشنواره های ارمنستان

جشنواره وارداور

این جشنواره در تقویم جشنواره های ارمنستان با نام روز دنیای آب شناخته می شود و بچه ها از هواداران آن می باشند، زیرا می توانند تا دلشان می خواهد به آب بازی بپردازند، بدون اینکه کسی جلوی آن ها را بگیرد. در واقع در این جشنواره که در بین جشن ها و فستیوال های ارمنستان جای دارد، مردم سطل آب را که نماد برکت و پاکی است، بر روی یکدیگر می ریزند. گردشگران زیادی در ماه ژوئیه برای شرکت در این جشنواره که در گذشته با نام پاگان ها شناخته می شد، راهی کشور ارمنستان می شوند.

جشنواره تئاترهای بین المللی فست

هرساله هنرمندان زیادی از بیش از 30 کشور دنیا برای شرکت در این جشنواره از اول تا هشتم اکتبر راهی ارمنستان می شوند. در این جشنواره در تقویم جشنواره های ارمنستان، هنرمندان سراسر دنیا به برگزاری اجراهای خیابانی، خیمه شب بازی، تئاتر کمدی، نمایش لال بازی و تئاتری که در آن پایکوبی وجود دارد، می پردازند.

جشنواره بین المللی فیلم ایروان

مردم ارمنستان برای اینکه ثابت نمایند، این کشور کانون تمدن و فرهنگ است، در ماه ژوئیه هر سال جشنواره فیلم زردآلوی طلایی را برگزار می نمایند. در این جشنواره فیلم های مستقل از نقاط مختلف دنیا به نمایش گذاشته می شوند. در واقع در این جشنواره فیلمبرداران، کارگردانان و تهیه نمایندگان دور هم گرد می آیند و فیلم های مهیج و زیبایی را به نمایش می گذارند.

جشنواره ورزش های مخاطره آمیز

در جشنواره ورزش های مخاطره آمیز در بین جشن ها و فستیوال های ارمنستان، ورزش هایی مانند صخره نوردی، پارکور، پرش بانجی چتربازی برای کسانی که علاقمند به ورزش های مخاطره آمیز و هیجان انگیز هستند، از اول تا دهم آگوست هر سال انجام می گیرد. در آن ورزشکاران از چند کشور مختلف برای به رخ کشیدن مهارت های حرفه ای و ورزشی خود شرکت می نمایند.

جشنواره یک ملت و یک فرهنگ

این جشنواره را می توان نمایش وحدت و یکپارچگی ارامنه سراسر دنیا به شمار آورد. در واقع این جشنواره، اتحاد و یکدلی مردم ارامنه را نشان می دهد. هر دو سال یک بار، جشنواره یک ملت و یک فرهنگ برگزار می شود. از نکات جالب توجه در برگزاری این جشنواره این است که هیچ کس از چگونگی برگزاری آن اطلاع ندارد. نمایش های چون سیرک، جشن ها، شعر خوانی، ادبیات در این جشنواره برگزار می شوند و از تمام دنیا ارامنه گرد هم می آیند تا وحدت و یکپارچگی خود را نشان دهند. آن ها گردهم می آیند تا در کنار یکدیگر باشند و پراکندگی قومی خود را به سرانجام رسانند.

منبع: همگردی
انتشار: 21 دی 1401 بروزرسانی: 21 دی 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1921

به "آشنایی با معروف ترین جشنواره های ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین جشنواره های ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید