اتفاقی بی سابقه در موزه لوور

به گزارش مجله زیتوا، لورنس دِکا که پیش تر ریاست موزه معروف اورسی و موزه گالری اورنجری در شهر پاریس را بر عهده داشته از تاریخ اول سپتامبر به عنوان رئیس و مدیرعامل موزه لوور، عظیم ترین موزه هنری دنیا کار خود را شروع خواهد نمود و جایگزین ژان لوک مارتینز خواهد شد که از سال 2013 این مسئولیت را در اختیار دارد.

اتفاقی بی سابقه در موزه لوور

دِکا چهره ای غریبه با لوور نیست. او که خودش متولد حومه شهر پاریس است در ابتدا در مدرسه هنر لورر تحصیل کرد و در همان جا نیز به تدریس پرداخته است. دِکا که به عنوان مدیر علمی در آژانس موزه های فرانسه فعالیت می نماید از چهره هایی است که به توسعه و ایجاد موزه لوور ابوظبی در سال 2017 یاری کرد.

او در حالی به عنوان نخستین زن در راس عظیم ترین موزه هنری دنیا قرار گرفته که موزه ها در سراسر دنیا طی 15 ماه گذشته به سبب بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا با شرایط پرچالشی دست و پنجه نرم نموده اند.

لورنس دِکا

لوور که پربازدیدترین موزه دنیا است در سال 2019 نزدیک 10 میلیون بازدیدکننده داشت. با توجه به بحران دنیای کرونا و تعطیلی چندماهه این موزه، مسئولان لوور در چند مدت اخیر از این فرصت طلایی برای بازسازی فضای موزه و آثار استفاده نموده اند و همچنین طی عظیم ترین انتقال تاریخ موزه لوور طی یک سال و نیم گذشته بیش از 100 هزار اثر از گنجینه های هنری این موزه به طور مخفیانه به یک انبار فوق مدرن در شهر لیون در 120 کیلومتری پاریس منتقل شده اند.

موزه لوور دارای عظیم ترین مجموعه آثار هنری در دنیا است و از این میان تنها 35 هزار اثر در معرض دید عموم قرار گرفته و 35 هزار اثر دیگر نیز به صورت امانت در اختیار دیگر موزه های فرانسه واقع شده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1392

به "اتفاقی بی سابقه در موزه لوور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاقی بی سابقه در موزه لوور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید