اپل در OpenAI سرمایه گذاری می نماید؛ ادغام ChatGPT با محصولات اپل

به گزارش مجله زیتوا، به گزارش منابع مطلع به وال استریت ژورنال، اپل در حال آنالیز سرمایه گذاری در شرکت OpenAI، سازنده مدل معروف ChatGPT، است.

اپل در OpenAI سرمایه گذاری می نماید؛ ادغام ChatGPT با محصولات اپل

اپل در راستای بهبود تجربه هوش مصنوعی در محصولاتش، تصمیم گرفته در سازنده ChatGPT یعنی OpenAI سرمایه گذاری کند. گزارش ها هنوز جزئیاتی در خصوص مقدار سرمایه گذاری احتمالی اپل در OpenAI ارائه نداده اند، اما گفته می گردد که این دور نو سرمایه گذاری، ارزش OpenAI را به بیش از 100 میلیارد دلار خواهد رساند. این در حالی است که اپل قبلا هم از ادغام ChatGPT در سیستم عامل های مختلف خود از جمله iOS و iPadOS گفته بود.

ادغام ChatGPT در محصولات اپل با سرمایه گذاری در OpenAI

ادغام ChatGPT با محصولات اپل قطعا تجربه کار با هوش مصنوعی را در محصولات این شرکت ارتقا خواهد داد. برای مثال در دستیار صوتی سیری، این ادغام به سیری امکان می دهد که با اجازه کاربر، پاسخ های مبتنی بر ChatGPT را به سوالات و دستورات کاربران ارائه دهد. علاوه بر این، ChatGPT به عنوان یک گزینه در ویژگی های نوشتاری سیستم، مانند فراوری متن و تصاویر، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این قابلیت ها از آخرین مدل GPT-4o که به وسیله OpenAI توسعه داده شده، بهره خواهند برد.

یکی از ویژگی های شاخص سرمایه گذاری اپل در OpenAI و ادغام ChatGPT با محصولات اپل، امکان استفاده رایگان کاربران آیفون، آیپد و مک از ChatGPT، بدون احتیاج به ایجاد حساب کاربری است. مشترکان سرویس ChatGPT Plus می توانند حساب های خود را به دستگاه های اپل متصل نموده و به ویژگی های پولی دسترسی پیدا نمایند. اپل بعلاوه تأکید نموده که درخواست های ChatGPT انجام شده به وسیله دستگاه های اپل، به وسیله OpenAI ذخیره نخواهند شد و آدرس های IP کاربران نیز مخفی خواهند ماند.

اگرچه قابلیت های نو هوش مصنوعی اپل از ماه گذشته برای آزمایش در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته اند. اما قابلیت های مرتبط با ChatGPT هنوز در نسخه های بتای iOS 18.1 ارائه نشده اند. به طور کلی این ویژگی های نو، برای کاربران آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، یا مک و آیپد مجهز به تراشه M1 یا نوتر استفاده می نمایند، با زبان انگلیسی در دسترس خواهد بود. (پشتیبانی از زبان های دیگر نیز در سال آینده اضافه می گردد.)

سرمایه گذاری اپل در OpenAI در حالی انجام شده که مایکروسافت نیز در پی افزایش سرمایه گذاری خود در OpenAI است. مایکروسافت یکی از بزرگترین سرمایه گذاران OpenAI است و از فناوری های هوش مصنوعی آن در محصولاتش نظیر موتور جستجوی Bing و نرم افزارهای Office، استفاده می نماید. ورود اپل به این حوزه می تواند رقابت بین این دو شرکت را در زمینه هوش مصنوعی بیشتر کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2050

به "اپل در OpenAI سرمایه گذاری می نماید؛ ادغام ChatGPT با محصولات اپل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در OpenAI سرمایه گذاری می نماید؛ ادغام ChatGPT با محصولات اپل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید