بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی از جاذبه های تاریخی فارس

به گزارش مجله زیتوا، گردشگران کشورهای اروپایی و آمریکایی در ماه آغازین سال 95 با قطار گردشگری بین المللی به وسیله ایستگاه راه آهن سعادت شهر وارد استان فارس شدند و از جاذبه های تاریخی و فرهنگی این استان تماشا کردند.

بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی از جاذبه های تاریخی فارس

مدیر کل راه آهن استان فارس عصر آدینه در حاشیه استقبال از این گردشگران گفت:

گردشگران خارجی که از اغلب آثار باستانی و تاریخی استان فارس بازدید کردند؛ در بدو ورود به این استان (صبح آدینه) مورد استقبال مسئولان قرار گرفتند.

مهرداد انصاری تعداد این گردشگران را 43 نفر بیان نمود که از کشورهای اروپایی و آمریکایی به کشورمان وارد شده اند و در راستا تور گردشگری خود از بعضی آثار تاریخی شهرهای بزرگ تماشا می نمایند.

وی بیان نمود که این گردشگران از مجموعه های تاریخی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب، مجموعه زندیه، مجموعه های فرهنگی حافظ، سعدی ، مسجد تاریخی نصیرالملک، باغ ارم، باغ نظر و موزه پارس در استان فارس بازدید کردند و با تاریخ و تمدن این استان آشنا شدند.

در سال 94 نیز هفت گروه از گردشگران خارجی با قطار وارد استان فارس شدند.

پیش از این نیز گروه های مختلف گردشگران خارجی در سال 93 در چند نوبت با قطار به این استان سفر کردند.

قطار بین المللی گردشگری، سه شنبه گذشته به وسیله مرز رازی وارد تبریز شد و سرنشینان آن از اماکن تاریخی و گردشگری این شهر از جمله بازار تبریز، مسجد کبود و موزه آذربایجان تماشا و عصر همان روز از ایستگاه مرکزی راه آهن تبریز به سمت زنجان حرکت کردند.

مسافران این قطار علاوه بر شهرهای اصفهان و شیراز در ادامه با قطار لوکس عقاب طلایی که عضو باشگاه قطارهای لوکس جهان و متعلق به شرکت خط آهن مجارستان و از امکانات ویژه برخوردار است، از شهرهای یزد و مشهد تماشا می نمایند و قرار است 23 فروردین سفر خود را در تهران به خاتمه برسانند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1663

به "بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی از جاذبه های تاریخی فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید سرنشینان قطار گردشگری بین المللی عقاب طلایی از جاذبه های تاریخی فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید