رنگارنگ ترین روستای جهان در تایوان

به گزارش مجله زیتوا، رنگین کمان تایوان کجاست؟

تایوان، جزیره ای بین تنگه تایوان و اقیانوس آرام، که در شرق قاره آسیا قرار گرفته است. این کشور دارای جاذبه های دنیاگردی فراوانی هست و سالانه دنیاگردان زیادی را به سمت خود جذب می کند. از جمله جاذبه های دنیاگردی در این کشور می توانیم به روستای رنگین کمان تایوان که در سال های اخیر پدیدار شده است اشاره نمود. این روستا از طریق یک پیرمرد 81 ساله به نام هوانگ یونگ تبدیل به منطقه ای برای جذب دنیاگرد از سراسر دنیا شده است. حال می خواهیم سفری به روستای رنگین کمان تایوان داشته باشیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

رنگارنگ ترین روستای جهان در تایوان

تایوان ، از کشورهای شرقی قاره آسیا می باشد. که دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری است، این کشور در سال 1590 از طریق پرتغالی ها کشف شد. در ابتدا نام این کشور فورموزا به معنای زیبا معرفی شده بود که پرتغالی ها برای آن انتخاب کرده بودند. در سال 1624 هلندی های در جنوب و اسپانیایی ها در شمال برای خود قلعه هایی بنا نمودند. اما دیری نپایید در سال 1641 هلندی ها در پی جنگی اسپانیایی ها را از این کشور بیرون رانندند و تا سال 1661 کنترل تایوان را در دست داشتند. اما با جنگی که بین ژاپن و چین بر پا شد، ژاپنی ها با پیروزی در این جنگ توانستند تسلط بر تایوان پیدا کنند. پس از سرانجام جنگ دنیای دوم این جزیره را از ژاپن پس گرفتند و جمهوری چین تسلط آن را در دست گرفت.

در گوشه ای از کشور تایوان، شهری کوچکی به نام تایچونگ وجود دارد. که در دهه های 1940 و 1950 برای اسکان سربازان در جنگ مورد استفاده قرار می گرفت. اما در نهایت به عنوان یک سکونتگاه دائمی برای مردمان این شهر معرفی گشت. به مدت زیادی این روستا از دید عموم به دور بود و هیچ نشانی از آن در دنیا عنوان نشده بود، دلیل آن هم نبود نظافت و امکانات رفاهی در این شهر بیان شده است. اما در چهل سال اخیر اگر به این شهر بروید، و بخواهید برای اولین بار در روستای رنگین کمان تایوان قدم بزنید فکر می کنید، به محله هنرمندان وارد شده اید و گمان می کنید عده از هنرمندان خوش سلیقه و خوش ذوق در کنار هم در این منطقه زندگی می کنند اما جالب است که بدانید بر خلاف آنچه که تصور می شود رنگین کمان تایوان یک منطقه نظامی قدیمی می باشد. اما با این تفاوت که هیچ رنگ و بویی از منطقه ها نظامی ندارد. بسیار شاد و پر انرژی برای شما ظاهر می شود. و از طریق یک پیر مرد به این منطقه گردشگری مجذوب کننده تبدیل شده است

به لطف نقاشی های یک هنرمند 86 ساله که جانباز هم بوده روستایتایچونگ به منطقه ای توریستی زیبا و پر جنب و جوش تبدیل شده است. او برای اولین بار زمانی که قلم مو در دست گرفت نقاشی های دوران کودکیش را بر روی یکی از دیوارهای این منطقه تصویر کرد. هوانگ یونگ همینطور که دوران کودکیش را بر روی دیوارهای شهر تایچونگ تصویر می نمود ناگهان رسانه ای شد و گردشگران زیادی از مالزی، ژاپن و کره برای دیدن این محله به این شهر می آمدند. دلیل را که جستجو کردند متوجه شدند، اولین کسانی که از منطقه مجذوب کننده و پر جنب و جوش تایوان دیدن کردند دانشجویان بودند. هوانگ یونگ هرگز فکر نمی کرد که با تصویر نمودند نقاشی هایش بر روی دیوار های شهر بتواند چنین کمکی به صنعت گردشگری کشور تایوان بنماید. از جمله نقاشی هایی که می توانید در روستای تایچونگ ببینید شخصیت های تلویزیونی و کارتونی، حیوانات، گیاهان و مردم محلی است که تنوع در رنگ های شاد و گرم آن، این روستا را به روستای رنگین کمان مشهور ساخته است.

بهترین زمان برای سفر به تایوان

آب و هوای این منطقه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن که بر روی مدار راس السرطان قرار گرفته است، کمی شمال و جنوب آن با هم تفاوت دارد. این کشور در نواحی شمالی خود دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و در ماه های زمستان مردمش می توانند شاهد مقدار معمولی از باران و برف باشند، اما در نواحی جنوبی کشور دما از حد میانه بالاتر است و باران کمتر از حد معمول می بارد. به همین ترتیب بهترین زمان برای سفر به کشور تایوان و دیدن جاذبه های گردشگری، فصل بهار و پاییز است. زیرا تابستان هوا در این کشور بسیار گرم است.

دیگر جاذبه های گردشگری در تایوان

شهر تایپه

از آنجایی که کشور تایوان دست خوش تغییراتی زیادی در تاریخ خود بوده به همین دلیل میراث های مختلفی از مردمان اسپانیا، هلند، ژاپن و چین در این کشور وجود دارد. از این همین رو معماری ها و غذاهایی که در شهر وجود دارد از تنوع بالایی برخوردار است. اگر جزء افرادی هستید که طرفدار غذای دریایی تازه و فوق العاده می باشید. شهر تایپه سفر مناسبی برای می تواند باشد. صف کشیدن های طولانی میهمانان در جلوی رستوران ها و کافی شاپ ها نشانه خوبی از غذاهای بی نظیری است که در این اغذیه فروشی ها سرو می شوند

جنگل تایپینگ شان

بخش اعظمی از منطقه کوهستانی تایوان را منطقه ای با جنگل های تایپینگ شان پوشش میدهند و منظره ای دیدنی و پر ابهت را به وجود آورده اند. این منظره ها شامل رودخانه ها، نهرهای آب، زمین های سرسبز و باشکوه، دریاچه ها و کلی نقاط دیدنی دیگر بر فراز یک منطقه طبیعی با منظرهی هیجان انگیز می باشند تا آن را به مکانی استثنایی برای بازدید گردشگرها تبدیل کند. همچنین از دیگر ویژگی های این پارک می توان به مسیرهایی که مناسب برای پیاده روی هستند اشاره کرد چرا که کار رهیابی را برای بازدید کنندگان بسیار راحت می کنند.

پارک ملی تاروکو

پارک ملی تایوان با مسیرهای بی شماری که دارد می تواند برای آنان که علاقه به سفرهای ماجراجویانه دارند فرصتی مناسب باشید تا هم از نگین کمان تایوان بهره ببرند و هم از این پارک مجذوب کننده و پر ماجرا تجربه های لازم را کسب کنند. دره های این منطقه جزء هیجان انگیز ترین قسمت های سفر در این کشور می باشد.

منبع : hauteculturefashion.com

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1706

به "رنگارنگ ترین روستای جهان در تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگارنگ ترین روستای جهان در تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید