منابع طبیعی به طورگسترده وارد مرتع موقوفه شده و اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند

به گزارش مجله زیتوا، خبرگزاری خبرنگاران- رییس اداره اوقاف بندپی بابل خبرداد:منابع طبیعی به طورگسترده وارد مرتع موقوفه شده و اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند.

منابع طبیعی به طورگسترده وارد مرتع موقوفه شده و اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان بابل: حسین محمدی رییس اداره اوقاف بندپی بابل درواکنش به قطع درختان توسط منابع طبیعی بابل بیان داشت:مرتع اشدکت از موقوفات مشهور منطقه بندپی شرقی به شمار می رود که که شش دانگ آن برابر شیاع و شهرت محلی حدود 300 سال پیش وقف شده است و سالیان متمادی در این مرتع کشاورزی صورت می گرفته و عمل به وقف نیز می شده است .

وی اضافه نمود: یکی از مهمترین دلایل وقفی بودن این موقوفه و منابع طبیعی نبودن آن، سند مالکیت اداره منابع طبیعی است که در این سند چند مرتع از منابع ملی بودن مستثنی شده که یکی از این مراتع، پلاک 563 مرتع اشدکت واقع در روستای ادملا است .

رییس اداره اوقاف بندپی بابل گفت: در پی گزارشات مردمی و اهالی محل از اواخر سال 98 مبنی بر قطع درختان این موقوفه توسط اداره منابع طبیعی، اداره اوقاف طی دو مرحله با مسئولان منابع طبیعی بندپی مذاکره کرده تا از تعرض به اموال موقوفه خودداری کنند، اما متاسفانه آن اداره هیچ گونه ترتیب اثری نداده و به دفعات اقدام به قطع درختان این موقوفه کرده و گلایه های مردمی را به دنبال داشته است .

وی اضافه نمود: در 10 خردادماه امسال با حضور نیروی انتظامی و مقام قضائی صورتجلسه ای مبنی بر قطع نکردن درختان موقوفه تهیه و رئیس اداره منابع طبیعی با امضای خود متعهد شد تا دیگر درختان موقوفه را قطع نکند .

حالا پس از گذشت 6 ماه از آن صورتجلسه کارکنان منابع طبیعی به طور گسترده به همراه چندین کامیون و نیسان و ده ها کارگر وارد این موقوفه شدند و بدون توجه به پرونده جریانی و دستور مقام قضائی اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند .

رییس اداره اوقاف بندپی بابل گفت: با حضور نیروی انتظامی و دستور دستگاه قضائی جلوی قطع درختان این موقوفه گرفته و درختان قطع شده تا بررسی پرونده توقیف شده است .

وی بیان داشت: مستندات موقوفه بودن این مکان مشخص است و ادعای اداره منابع طبیعی که می گویند درختان را آن ها در این موقوفه کاشته اند مصداق تصرف عدوانی است .

رییس اداره اوقاف بندپی بابل شرح داد: اینکه اداره منابع طبیعی مدعی است درختان صنوبر را آن ها کاشتند پس متعلق به آن ها است همانند این است که فردی در زمین فرد دیگری درخت بکارد و بعد مدعی مالکیت درختان شود .

وی درپایان بیان داشت: منابع طبیعی برای قطع درخت بهتر بود با امانتدار این موقوفه که اداره اوقاف است مکاتبه می کرد نه اینکه بدون کسب اجازه وارد موقوفه شود و درختان را قطع و تصاحب کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1068

به "منابع طبیعی به طورگسترده وارد مرتع موقوفه شده و اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع طبیعی به طورگسترده وارد مرتع موقوفه شده و اقدام به قطع و جمع آوری درختان کرده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید