چشمه لادر کجاست؟

به گزارش مجله زیتوا، چشمه لادر یکی از مناطق گردشگری و طبیعی استان اصفهان است که خوشبختانه سرمایه گذاری مناسبی برای توسعه آن اجرا شده و به یکی از مناطق گردشگری نمونه شهرستان خمینی شهر تبدیل شده است.

چشمه لادر کجاست؟

شهرستان خمینی شهر یکی از شهرستان های قدیمی واقع در استان اصفهان است. در این شهرستان که در شمال غربی اصفهان قرار گرفته است می توان بافت های قدیمی متعلق به دوره ساسانیان را مشاهده نمود، بعضی از محققان معتقد هستند آثار موجود در این شهر به دورانی برمی گردد که شهر اصفهان پایتخت ساسانیان بوده است. جاذبه های دیدنی موجود در این شهرستان، تنها آثار باستانی و تاریخی نیست بلکه این شهرستان یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی جهانگردی را در خود جای داده است و آن چیزی نیست جز چشمه لادر.

چشمه لادر در 5 کیلومتری شهرستان خمینی شهر قرار گرفته است و یکی از جاذبه های طبیعی استان اصفهان به شمار می رود. خوشبختانه دسترسی راحت به این چشمه همچنین آب و هوای مناسب منطقه باعث شده است، این منطقه سالانه پذیرایی جهانگردان بسیاری باشد. چشمه لادر دارای فضایی کوهستانی است، البته شهرستان خمینی شهر یکی از مناطق کوهستانی کشور به شمار می رود، بنابراین منطقه جهانگردی چشمه لادر، به دلیل داشتن آب و هوای خنک در فصل های گرم سال مقصد بسیاری از مسافران و طبیعت دوستان عزیز است.

چشمه لادر در ارتفاعات قرار گرفته است بنابراین آب خارج شده از آن جهت خود را به سمت پایین پیدا نموده و منظره زیبایی را ایجاد می نماید. همین که شما با ماشین خود به پارکینگ منطقه وارد شوید می تواند، آبشار لادر را مشاهده می کنید. منطقه جهانگردی چشمه لادر به گونه ای است که امکان کوهنوردی را برای علاقمندان فراهم نموده است. در نتیجه با کمی کوهنوردی می توان از ارتفاعات منطقه بالا رفت و خود را به سرچشمه اصلی رساند و تا خرمده جهت کوه پیمایی خود را دامه داد.

خوشبختانه بر روی منطقه چشمه لادر به خوبی سرمایه گذاری شده است و با همکاری شهرداری خمینی شهر، این منطقه به یکی از پر رونق ترین مکان های توریستی استان اصفهان تبدیل شده است. به گونه ای که تا خود منطقه چشمه لادر جهت آسفالت است و سکوهای مناسب برای نشستن جهانگردان طراحی شده است. وجود سرویس های بهداشتی منجر به رفاه حال جهانگردان شده است و از همه مهم تر در منطقه دو پارکینگ عظیم وجود دارد. خوشبختانه با این همه امکانات در منطقه تغییراتی در طبیعت آن ایجاد نشده است و همچنان پوشش گیاهی و درختان موجود در آن به خوبی حفظ شده است، در این منطقه جهانگردی طبیعی می توان آب نماها را مشاهده نمود که باعث زیباتر شدن فضای محیط شده اند، همچنین در محیط و غارهای موجود در منطقه سیستم نورپردازی اجرا شده است تا جهانگردان بتوانند در منطقه اوقات خوشی را سپری نمایند. علاوه بر امکانات یاد شده باید به امکانات ورزشی، مانند صخره نوردی و جهت کوهپیمایی در آن اشاره کرد. همچنین به دلیل وجود چند غار، دره و آبشار این منطقه برای طبیعت دوستان یک مقصد خارق العاده به شمار می رود.

منقطه جهانگردی چشمه لادر فوق العاده زیبا است و علاوه بر آب و هوای کوهستانی طبیعت زیبای موجود در آن توانایی بالایی در جذب جهانگردان و طبیعت دوستان را دارد. منطقه چشمه لادر در زمستان بسیار سرد است و به دلیل سرمای هوا و یخ زدن آب ها، معمولاً قندیل های زیبایی در این منطقه ایجاد می گردد. طبیعت زمستان چشمه لادر نیز بسیار دیدنی است، با این وجود بیشترین میزان جهانگرد را می توان در ماه های گرم سال مشاهده نمود. این منطقه علاوه بر چشمه لادر دارای چند چشمه، آبشار و حوضچه است که در زمستان یخ بسته و در تابستان هوای محیط را خنک نگه می دارند؛ اما به شما پیشنهاد می کنیم در بهار به این منطقه مسافرت کنید تا از طبیعت زیبا و سرسبز منطقه در بهار لذت ببرید و امکان کوهنوردی، صخره نوردی و جهانگردی در اطراف آن برای شما فراهم باشد.

با وجود اینکه لادر، اسمی قدیمی در شهرستان خمینی شهر به شمار می رود تا کنون معنی و دلیل نام گذاری این چشمه به نام لادر کشف نشده است. بعضی دلیل این نام گذاری را وجود آب بسیار زلال و شفاف چشمه می دانند در صورتی که بعضی دیگر علت نام گذاری را وجود چشمه بین دو دره تشخیص داده اند. دلیل نام گذاری چشمه هرچه باشد، وجود خود چشمه و زیبایی اطراف آن باعث شده است این مکان دیدنی یک قطب اصلی طبیعت گردی به شمار رود.

خوشبختانه دسترسی به این مکان بسیار راحت است، چشمه لادر در جهت خمینی شهر به نجف آباد قرار گرفته است. به عبارت دقیق تر باید گفت پارکینگ چشمه لادر تنها 5 کیلومتر تا جاده فاصله دارد؛ بنابراین جهت رسیدن به آن اتوبان و آسفالته است و تابلوهای موجود به راحتی شما را برای رسیدن به چشمه هدایت می نمایند.

همانطور که در ابتدا اشاره شد شهرستان خمینی شهر یکی از شهرستان های قدیمی استان اصفهان است؛ بنابراین با سفر به این شهرستان می توان از آثار باستانی فراوانی مانند مساجد تاریخی، امامزاده ها، کاروانسراهای تاریخی، معماری های خاص ایرانی، آتشگاه و صنایع دستی منطقه نیز دیدن نمایید؛ بنابراین سفر شما به این منطقه می تواند علاوه بر طبیعت گردی با مشاهده آثار باستانی نیز همراه باشد.

منبع: setare.com
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1185

به "چشمه لادر کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه لادر کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید