یوزپلنگ مجبور شد بچه غزال را دوباره شکار کند!

به گزارش مجله زیتوا، یک یوزپلنگ پس از اینکه به توله هایش شکار را آموزش می داد، مجبور شد یک غزال را دوباره شکار کند.

یوزپلنگ مجبور شد بچه غزال را دوباره شکار کند!

به گزارش خبرنگاران، کندی لییان راهنمای سافاری، در ابتدای اکتبر در منطقه حفاظت مارا در کنیا بود که یوزپلنگی را دید که به توله هایش نشان می دهد چگونه در طبیعت زنده بمانند.

تصاویر دلخراش بچه غزال را نشان می دهد که به وسیله سه بچه پلنگ احاطه شده، اما ناگهان به طور معجزه آسایی ایستاد و آغاز به فرار کرد.

مادر خشمگین توله ها بلافاصله وارد عمل شد و به راحتی غزال را تعقیب کرد و قبل از اینکه این حیوان بی دفاع فرار کند آن را شکار کرد.

کندی می گوید: یوزپلنگ مادر طبق معمول سعی می کرد برای خانواده غذا پیدا کند، اما در این فرآیند از آن برای آموزش تکنیک های شکار توله هایش نیز استفاده می کرد.

او بچه غزال را گرفت، اما بلافاصله آن را نکشت، در عوض چند دقیقه آن را نگه داشت و سپس آن را رها کرد تا توله هایش کار را یکسره نمایند.

غزال کمی انرژی جمع کرد و توانست با ایستادن روی پاهایش بدود. این بار پلنگ مادر متوجه شد که وقت ندارند، زیرا ممکن است شکارچی دیگری در آن نزدیکی باشد.

کندی گفت: توله ها چهار ماهه بودند در حالی که غزال کمتر از یک ماه سن داشت. من بسیار با این موضوع سرگرم شدم، زیرا بسیار نادر است. در طول 10 سال زندگی من در حیات وحش، این سومین بار بود که شاهد چنین رفتاری بودم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1893

به "یوزپلنگ مجبور شد بچه غزال را دوباره شکار کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یوزپلنگ مجبور شد بچه غزال را دوباره شکار کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید