آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل روبرو خواهند شد؟

به گزارش مجله زیتوا، بسیاری از افراد گیاهخوار بوده و قصد دارند تا یک سافاری را تجربه نمایند. اما آیا این افراد در سافاری از نظر غذایی با مشکل روبرو خواهند شد؟ با خبرنگاران همراه باشید.

آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل روبرو خواهند شد؟

سافاری فعالیتی است که طیف گسترده ای از افراد با سبک های زندگی مختلف را در بر می گیرد و در نتیجه بسیاری از گیاهخوارن هم مایلند تا آن را تجربه نمایند اما برای آن ها سوال است که آیا می توانند بدون روبرو شدن با مسائل غذایی یک سافاری را تجربه نمایند یا خیر؟ پاسخ کوتاه و سریع به این سوال خیر است! این افراد قرار نیست در سافاری از نظر غذایی اذیت شوند. راه های زیادی برای این دسته از افراد وجود خواهد داشت که بتوانند همچون سایر گردشگران یک سافاری را به برترین شکل ممکن و بدون هیچ گونه مسئله ای تجربه نمایند.

گیاهخواران در راه سافاری!

فرض کنیم گردشگری وجود دارد که گیاهخوار است و نصف چیزهایی که از دید بقیه غذا به شمار میرود را مصرف نمی کند! شگفت زده خواهید شد اگر بدانید در آفریقا راه های بسیاری برای چنین افرادی وجود خواهد داشت تا به آسانی همچون بقیه از سافاری خود لذت برده و از نظر غذایی دچار مشکل نشوند. مهم ترین نکته این است که این افراد باید پیش از رفتن به سافاری و در مرحله انتخاب کمپ خود، توضیحات غذایی خود را با جزئیات کامل اعلام کند و کمپی را انتخاب کند که با این مورد مسئله ای نداشته باشد و اعلام آمادگی کند. به همین سادگی! بسیاری از مراکز و رستوران ها در این زمینه واقعا رعایت می نمایند اگر تنها به آن ها تذکر کوچکی داده گردد که فردی گیاهخوار نیز در جمع وجود دارد. بسیاری از مراکز سافاری وجود دارند که برای افراد گیاهخوار پیش از سفر تضمین می نمایند که آن ها در تجربه سافاری خود با هیچ مسئله ای از نظر غذایی روبرو نخواهند شد. برای گیاهخوارانی که می خواهند سافاری را تجربه نمایند، استفاده از چنین مراکزی برترین و مطمئن ترین راه چاره خواهد بود.

آفریقا می تواند گیاهخواران را راضی نگه دارد!

در سال های اخیر در بسیاری از کشورهای شاخص در زمینه سافاری، پیشرفت های عظیمی از نظر گردشگری شکل گرفته و قدم های مهمی در راستای پیشرفت تک تک عوامل مرتبط به گردشگری و سافاری برداشته شده است. امروزه شهرهای مهم آفریقا که قطب های اصلی سافاری به شمار می آیند، همه و همه از نظر غذایی و رستوران ها نیز بسیار پیشرفت داشته اند و تمام آن ها به آسانی می توانند رژیم غذایی یک گیاهخوار را پوشش دهند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که بیشتر شهرها و منطقه ها مهم آفریقایی که این روزها با سافاری ادغام شده اند، با فهم زبان انگلیسی هیچ مسئله ای نخواهند داشت بنابراین شما به سادگی می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید و بگویید که گیاهخوار هستید. مطمئن باشید که هیچ مسئله ای برایتان پیش نخواهد آمد. در ادامه نقل قولی از گردشگری را بخوانید که همسفرش یک گیاهخوار بود و سافاری آفریقایی را بدون مشکل تجربه نموده بود:

در زامبیا و در یکی از سفرهایم یکی از همراهانم گیاهخوار بود و از طرفی به یک سری از غذاهای خاص هم آلرژی داشت. مسئولین کمپ با سرآشپز صحبت نموده و سپس سرآشپز با خود او صحبت کرد و تمام برنامه های غذایی او را متوجه شد. از آن به بعد او همواره غذای مخصوص خود را دریافت می کرد و تا خاتمه سفرش هم هیچ مسئله ای نداشت. بسیار خوب است که مسئولین کمپ های سافاری می توانند این مشکل را رفع نمایند و افراد گیاهخوار یا گردشگرانی که رژیم غذایی مخصوصی دارند حتما به این نکته توجه داشته باشند که پیش از سفر خود این مسئله را با کمپ در میان بگذارند و کمپی را انتخاب نمایند که با این شرایط مسئله ای نداشته باشند. نگران نباشید! آن ها می توانند به راحتی از پس این کار برآیند.

همان طور که می بینید گیاهخواران و افرادی که به یک سری از مواد غذایی آلرژی دارند هم می توانند به آسانی یک سافاری را تجربه نمایند و با مسئله ای روبرو نشوند.

هنوز هم در خصوص سافاری برای گیاهخواران شک دارید؟

اگر گیاهخوار هستید و تمایل دارید یک سافاری را تجربه کنید اما همچنان در این زمینه مردد هستید، راهکارهای زیر را دنبال کنید:

  • به انجمن های سافاری در فضاهای مجازی بروید و با افرادی که این مسئله را تجربه نموده اند بحث کنید و سوالات خود را بپرسید.
  • قرص های مکمل و تقویتی را به همراه خود در سافاری ببرید.
  • مغز و آجیل به همراه داشته باشید تا در جاده و راه های کمپ از آن ها بهره ببرید.
  • با کمپ خود هماهنگ کنید و مسئله خود را برای آن ها به طور کامل توضیح دهید.
  • به صورت آنلاین راهنمای رستوران های مخصوص گیاهخواران در نزدیکی کمپ خود را مطالعه نموده و مکان دقیق آن ها را پیدا کنید.

و در نهایت این مسئله را به یاد داشته باشید که تا کنون افراد بسیاری با شرایط غذایی ویژه ای سافاری آفریقا را تجربه نموده و با مسئله ای هم روبرو نشده اند. تجربه سافاری برای این افراد به هیچ وجه دردسرساز نخواهد بود و گردشگران با سلیقه های خاص در موارد مختلف به راحتی و بدون مشکل می توانند سافاری را تجربه نمایند.

نظر شما در خصوص این مقاله چیست؟ نظرات خود را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / africanbudgetsafaris.com
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1689

به "آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل روبرو خواهند شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا گیاهخواران در سافاری با مشکل روبرو خواهند شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید