اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 منتشر شد

به گزارش مجله زیتوا، اپل میخواهد به iOS 18 کلی امکانات هوش مصنوعی اضافه کند. به تازگی هم خبرهای بیشتری درباره این موضوع منتشر شده است.

اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 منتشر شد

با توجه به گزارشی که به تازگی از سوی وب سایت AppleInsider منتشر شده، ظاهرا اپل می خواهد قابلیت های تازهی را در کنار پاسخ هوشمند (Smart Replies) برای برنامه پیغام رسان و روتوش تصاویر به iOS 18 اضافه کند. قابلیت های تازه شامل سیری هم می شوند که میزبان تغییرات بزرگی خواهد بود.

  • بهبود پاسخ دهی: بهبود فراوری پاسخ ها با یک چارچوب پاسخ هوشمند تازه که هنگام پاسخ دادن، مواردی از جمله اشخاص، شرکت ها، رویدادهای تقویم، مکان ها، تاریخ ها و موارد دیگر را در نظر می گیرد.
  • صدای بهبود یافته: صداهای طبیعی تر با بهبود عملکرد قابلیت متن به صدا.
  • کنترل رسانه در دستگاه های دیگر: استفاده از Siri در یک دستگاه برای کنترل پخش در دستگاه دیگر؛ مثلا به وسیله اپل واچ برای اپل TV. انتظار می رود این ویژگی تا اواسط سال 2024 عرضه نگردد.
  • Catch Up: کاربران می توانند از Siri خلاصه ای از اعلان های اخیر خود را درخواست نمایند.

یک سری دیگر از قابلیت های مبتنی بر هوش مصنوعی هم در حال حاضر در دست توسعه قرار گرفته است و به احتمال زیاد در iOS 18 شاهد آن ها خواهیم بود. این قابلیت ها به توضیح زیر هستند:

  • پاسخ هوشمند: به کاربران امکان می دهد با پاسخ های متنی به صورت اتوماتیک به پیغام ها و ایمیل ها پاسخ دهند.
  • تبدیل گفتار به نوشتار و خلاصه نویسی: ابزارهای هوش مصنوعی تازه برای برنامه یادداشت که به کاربران امکان می دهد صدا را در برنامه ویرایش نمایند، صدا را به متن تبدیل نموده و متن را خلاصه نمایند.
  • یادداشت ریاضی: پشتیبانی از نمایش مناسب نمادهای ریاضی در برنامه Notes با ادغام برنامه ماشین حساب. یادداشت های ریاضی به برنامه Notes امکان شناسایی معادلات ریاضی و پیدا کردن راه چاره ها و فراوری نمودارها را می دهد.
  • پیش بینی ریاضی کیبورد: افزایش های ورودی برای ریاضیات که به کامل کردن عبارات ریاضی پیچیده هنگام شناسایی به عنوان بخشی از ورودی متنی یاری می نماید، مشابه پیش بینی متنی یا تکمیل متن درون خطی.
  • پاک سازی: پاک کردن اشیا اضافه از تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی مولد. این ابزار جایگزین ابزار روتوش فعلی در گوشی های اپل خواهد شد.
  • فراوری تصاویر: برنامه ای که از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد و ویرایش تصاویر با یک افزونه برنامه iMessage استفاده می نماید.

visionOS 2 هم به احتمال زیاد یک مدل پیش بینی متن بهبود یافته را به لطف ادغام با مدل زبانی Transformer اپل دریافت خواهد نمود. بعلاوه رابط کاربری فرامین صوتی هم در این سیستم عامل بهبود خواهد داشت. ظاهرا قرار است اپل درباره این قابلیت های تازه هوش مصنوعی iOS 18 در رویداد WWDC اپل که 10 ژوئن (21 خرداد) برگزار می گردد، توضیحات بیشتری ارائه کند.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 خرداد 1403 بروزرسانی: 11 خرداد 1403 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 2038

به "اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات بیشتری درباره قابلیت های هوش مصنوعی iOS 18 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید