برداشت خرما درعنبرآباد شروع شد

به گزارش مجله زیتوا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: برداشت خرما ازسطح 6 هزار هکتار از نخلستان های این شهرستان شروع و تا خاتمه شهریور ماه ادامه دارد.

برداشت خرما درعنبرآباد شروع شد

به گزارش خبرنگار ، محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت : سطح زیرکشت خرما در این شهرستان 6 هزار 500 هکتار است که از این سطح 6 هزار هکتار آن بارور است.

او اضافه نمود: بیش از 10 رقم خرما در عنبرآباد داریم که شامل خرمای مضافتی، کلوته، خنیزی، مرداسنگ، ربی، قربانی، هلیله ای، زاهدی، پیارم است.

طاهری توضیح داد: برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد ماه شروع و تا خاتمه شهریورماه ادامه دارد.

او گفت: متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تن در هر هکتار است و یش بینی می گردد از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان 30 هزار تن محصول برداشت و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه های شهرستان منتقل گردد.

مدیرجهاد کشاورزی عنبرآباد گفت:خرمای برداشت شده متناسب با احتیاج بازار به بازار های داخلی و بخشی از آن نیز به بازار های خارجی صادر می گردد.

او بیان داشت: تغییرات اقلیمی، تنش های دمایی و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغات منطقه باعث خسارت تلقیح نشدن ویا تغییر در تلقیح و کاهش محصول در سطح باغات شده است.

طاهری گفت: تعداد 40 سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت 60 هزار تن کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت خوبی برای انبار محصول خرما در عنبرآباد است.

مدیریت جهاد کشاورزی بیان داشت: با هدف مالی کردن محصول، برنامه حذف باغات پیرو فرسوده و غیر مالی را با جایگزینی ارقام سازگار با منطقه و مالی شامل زاهدی، پیارم، مجول در دستور کار داریم و کشاورزان عزیز می توانند جهت هدایت لازم و دریافت نهال به مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات مراجعه نمایند.

ح

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 53

به "برداشت خرما درعنبرآباد شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت خرما درعنبرآباد شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید