بهترین مدل طراحی دکوراسیون پرده پذیرایی

به گزارش مجله زیتوا، اگر قصد طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را دارید باید بدانید که با خرید اصولی و چینش صحیح وسایل زیبا و کاربردی و در عین حال جذاب می توانید دکوراسیون داخلی منازل خود را به زیباترین صورت ممکن درآورید.

بهترین مدل طراحی دکوراسیون پرده پذیرایی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام آف دکور، اگر هنگام خرید وسایل بیشترین چیزی که به آن توجه می کنید تناسب و هارمونی در کنار زیبایی باشد، می توانید یک دکوراسیون زیبا و جذاب و در عین حال منحصر به فرد داشته باشید.

انتخاب پرده پذیرایی یکی از مواردی است که می تواند در زیبایی قسمت پذیرایی و نشیمن منازل شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و اگر پرده پذیرایی با توجه به سبک مبلمان این قسمت و متراژ خانه خریداری گردد می تواند فضای نشیمن و خانه شما را زیباتر کند.

اما قبل از تمام این موارد باید یک سبک تعیین برای دکوراسیون خانه شما انتخاب شده باشد، زیرا در این صورت می توانید تمام وسایل را با داشتن آگاهی و ذهنیت قبلی متناسب با یکدیگر خریداری کنید و اگر تم رنگی خاصی برای خانه خود در نظر دارید می توانید همه رنگ ها را با توجه به تم رنگی در نظر گرفته شده خریداری نمایید.

ولی سعی کنید از یک دست بودن بیش از حد رنگ در قسمت های مختلف خانه جلوگیری گردد، زیرا یک دست بودن بیش از حد باعث ایجاد یک فضای خسته نماینده و کسل در خانه می گردد، ولی اگر تناژ رنگی در یک تم تعیین رعایت گردد باعث جذابیت فضا خواهد شد.

البته همواره احتیاج نیست که برای انتخاب رنگ ها از تونالیته یک رنگ بهره ببرید، بلکه میتوانید از رنگهای متضاد یا مکمل هم در خرید وسایل بهره ببرید.

با توجه به اینکه پرده پذیرایی قسمت زیادی از دیوار و فضای خانه را فرا میگیرد، خیلی به چشم مخاطبان و مهمانان می آید و می توانید با خرید پرده پذیرایی مناسب فضا را دلنشین تر کنید .

خرید پرده پذیرایی می تواند از انواع مختلف مدل پرده پذیرایی که در بازار موجود است صورت گیرد، اما وقتی زیبایی در فضای خانه شما چشمگیرتر می گردد که پرده پذیرایی متناسب با طول سقف و تم خانه و ابعاد آن در نظر گرفته گردد و نواقص خانه را پوشش دهد.

اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا اشرافی باشد می توانید از پرده های سنگین تر و ضخیم تر بهره ببرید ، ولی در صورتی که بخواهید نور وارد خانه شما گردد می توانید از پرده هایی که ضخامت کمتری دارند بهره ببرید. در عین حال در کنار مبلمان راحتی می توانید از پرده های حریر و توری ساده استفاده نمایید تا تناسب بین وسایل مختلف در قسمت پذیرایی و نشیمن برقرار گردد.

انتخاب پرده پذیرایی

برای خرید و انتخاب پرده پذیرایی باید به موارد مختلفی توجه داشته باشید و تنها به زیبایی و درخشش آن اهمیت ندهید، زیرا علاوه بر آن پرده یکی از وسایلی است که باید برای مدت ها در خانه شما باقی باشد و کاربری های دیگری هم دارد و علاوه بر زیبایی باید جنس خوبی داشته باشد و ابعاد و رنگ و طرح آن با توجه به فضایی که برای آن خرید را انجام میدهید تناسب داشته باشد .

اگر خانه کوچکی دارید انتخاب پرده هایی با رنگ تیره برای شما گزینه مناسبی نیست و هرچه پرده شما رنگ روشنتر و بازتری داشته باشد، باعث ورود بیشتر نور به خانه و روشن تر شدن فضای خانه و بزرگتر به نظر رسیدن آن می گردد.

سعی کنید پرده پذیرایی شما طوری باشد که جلوی ورود نور به خانه را نگیرد، زیرا نورپردازی تاثیر زیادی در دل بازتر شدن فضا و بزرگتر به نظر رسیدن آن دارد. به طور کلی برای خانه های کوچک تر پرده های ساده تر و بدون طرح و گل و نقش و نگار که در عین حال ضخامت زیادی هم نداشته باشد بهتر است .

علاوه بر آن باید به سقف خانه هم توجه کنید؛ به این صورت که اگر سقف خانه شما کوتاه است سعی کنید از پرده هایی که والان دارند و یا پر نقش و نگار هستند استفاده نکنید و در عوض از یک قاب چوبی ساده برای چوب پرده در قسمت بالای پرده استفاده نمایید تا هم فضا زیباتر به نظر برسد و هم سقف بلندتر نشان داده گردد.

برای خرید پرده در ابعاد مختلف خود را محدود به ارتفاع و عرض پنجره نکنید و حتی اگر پنجره شما نیمی از دیوار را فراگرفته ، می توانید خرید پرده را به صورت سراسری و در کل طول دیوار انجام دهید و با این کار باعث می شوید که مخاطب سقف خانه شما را بلندتر و بزرگتر ببیند.

طرح و رنگ پرده پذیرایی

همانطور که گفته شد زیبایی دکوراسیون منزل وقتی بیشتر می گردد که تمام وسایل با هم در تناسب باشند و در انتخاب طرح و رنگ پرده پذیرایی علاوه بر مبلمان باید به فرش و قسمت های دیگر خانه هم توجه داشته باشید.

به طور مثال اگر خانه شما فرش پر نقش و نگار دارد، بهتر است پرده های شما ساده باشد تا یکنواختی شکسته گردد و در عین حال فضا خیلی شلوغ به نظر نرسد.

یا برعکس اگر مبلمان و فرش شما طرح و نقش خیلی ساده و خلوتی دارند می توانید از پرده های طرح دار برای قسمت پذیرایی بهره ببرید.

راهنمای کاغذ دیواری پذیرایی در مجله دکوراسیون آف دکور

مجله آف دکور offdecor.com/decormag برای راحتی افراد امکانی را فراهم نموده تا آن ها بتوانند آخرین مطالب دکوراسیون را به وسیله مجله آف دکور مطالعه نمایند در طراحی دکوراسیون پذیرایی بهترین چیدمان را داشته باشند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 380

به "بهترین مدل طراحی دکوراسیون پرده پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مدل طراحی دکوراسیون پرده پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید