(تصاویر) فراوری رانا با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته

به گزارش مجله زیتوا، مدیر عامل ایران خودرو گفت: توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم.

(تصاویر) فراوری رانا با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته

فرشاد مقیمی مدیر عامل ایران خودرو در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در بحث ارتقا محصولات جدید، 2 راستا را پیش گرفته ایم، یک راستا بحث طراحی و فراوری محصول جدید بود و راستا دیگر هم ارتقا محصولات فعلی بوده است.

وی گفت:در ارتقا محصولات فعلی توانستیم قدم های خوبی برداریم به عنوان مثال خودروی رانا ارتقا پیدا کرد که موجب رضایت بیشتر مشتریان شده است.

مدیر عامل ایران خودرو گفت: توانستیم خودروی رانا را با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته طراحی و تغییراتی هم در سیستم قوای محرکه آن ایجاد کنیم. موتور این خودرو را توانستیم تقویت و موتور TU5 پلاس را توانستیم روی این خودرو جانمایی کنیم که این کار می تواند قدرت و گشتاور خودرو را بیشتر کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مجهز شدن رانا به گیربکس 6 سرعته باعث افزایش رضایتمندی افراد در زمان رانندگی با این خودرو شده و در کاهش مصرف سوخت هم اثرگذار است. گیربکس 6 سرعته حدود 2.5 درصد مصرف سوخت را کاهش می دهد.

مقیمی تشریح کرد: طراحی و فراوری گیربکس 6 سرعته را از سال گذشته دنبال کردیم، هدف اول این بود که بتوانیم این گیربکس را به صورت دستی فراوری کنیم که طراحی آن سال گذشته به سرانجام رسید و اکنون آماده این هستیم که خط فراوری این محصول را ظرف چند روز آینده توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول گفت: توانستیم تغییراتی را هم در دکوراتیو های داخلی خودرو سمند ایجاد کنیم.خودروی دناپلاس اتوماتیک به گیربکس اتوماتیک تجهیز شد.

او گفت:موضوع بعدی طراحی گیربکس نیمه اتوماتیک است که یک نمونه آن را در بهمن ماه سال جاری رونمایی می کنیم و از سال 1400 می توانیم فراوری آن را به انبوه برسانیم. در حال حاضر استفاده از گیربکس 6 سرعته را روی 2 خودر دنا و رانا برنامه ریزی نموده ایم که خودروی دنا در بهمن ماه سال جاری با گیربکس 6 سرعته به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1125

به "(تصاویر) فراوری رانا با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) فراوری رانا با سقف شیشه ای و گیربکس 6 سرعته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید