تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران/لرستان معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان اطلاع داد.

تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه تور کانادا 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

دکتر تاجگردون امروز در حاشیه بازدید از غرفه لرستان در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و یکمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، اظهار کرد: لرستان از دیرباز یکی از جاذبه های بسیار قوی گردشگری بوده و پتانسیل و ظرفیت ها و مواهب خدادادی این استان یکی از موقعیت های ممتاز آن است.

وی با اشاره به بناهای تاریخی و اثرگذار استان از جمله قلعه فلک الافلاک و بافت های تاریخی استان و لزوم حرکت به سمت بالفعل شدن این ظرفیت ها تأکید کرد: موقعیت های مذکور با افراد اندیشمند شکل می گیرد و ضرورتاً ما با رفتارمان در تصمیم گیری ها آن ها را عملیاتی می کنیم.

معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مورد شرایط زیرساخت های گردشگری لرستان توضیح داد: خوشبختانه با درایت استاندار و مدیرکل استان در لرستان شاهد تغییرات شگرفی در حوزه ایجاد زیرساخت های گردشگری از جمله ظرفیت های بومگردی، نگهداشت آثار تاریخی و تبدیل آن ها برای موقعیت های گردشگری و ایجاد و تأسیس هتل ها و ... بوده ایم.

تاجگردون راه اندازی قطار گردشگری لرستان را کار نو و جدیدی دانست و اضافه نمود: درحرکت این قطار علاوه بر جاذبه های گردشگری، دیگر داشته ها از جمله صنایع دستی و غذاهای محلی توسط جوامع محلی عرضه می گردد.

وی در مورد برنامه های وزارت برای تقویت زیرساخت های گردشگری گفت: این معاونت به عنوان بخش سرمایه گذاری، تأمین تسهیلات، تأمین زمین، اعطای معافیت های مالیاتی و گمرکی در چهارچوب قوانین و مقررات را در دستور کار خود قرار داده است.

تاجگردون با اشاره به اینکه اعتبارات زیرساختی آمایشی نبوده و توزیع استانی ندارد مطرح کرد: ابلاغ اعتبارات زیرساختی منوط به جذب سرمایه گذار در هر استان است.

معاون سرمایه گذاری، حقوقی و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خاتمه در مورد تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان توضیح داد: حتماً و با علاقه مندی استان را در این زمینه تقویت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 421

به "تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت زیرساخت های گردشگری لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید