آش داغ و دود کباب به اضافه ویزای کانادا

به گزارش مجله زیتوا، نمایشگاه بین المللی گردشگری درحالی برپا شد که دود کباب های بختیاری و تهران قدیم آمیخته با بوی آش داغ و نان های محلی در روغن گداخته شده، محوطه نمایشگاه بین المللی تهران را فرا گرفته بود.

آش داغ و دود کباب به اضافه ویزای کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب و طی کنید.

به گزارش خبرنگاران، سیزدهیمن نمایشگاه بین المللی گردشگری صبح روز یخ زده چهارشنبه 23 بهمن ماه، در محل نمایشگاه بین المللی تهران، درحالی برپا شد که تردد در برخی معابر دسترسی به محل نمایشگاه به خاطر یخ زدگی برای بازدیدنمایندگان سخت بود.

ورودی نمایشگاه برای هر نفر بازدیدنماینده 2 هزار تومان مشخص شده است. سالن های 6، 7، 18، 20، 21، 22، 38، 38A، 38B، 40، 41، 44A و 44B به از کل مجموعه نمایشگاه بین المللی تهران نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی اختصاص داده شده است. محوطه بیرونی این سالن ها نیز کامل در اختیار چادرهای عشایری و فروشندگان سوغات و خوراکی های محلی قرار گرفته که مثل همواره حتی در نخستین روز که خلوت ترین زمان این نمایشگاه به حساب می آید، بیشترین متقاضی را داشته باشند.

نمایشگاه را وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همراهی چند سفیر از جمله چین افتتاح کرد و چند رونمایی هم انجام داد؛ از سیمرغ برند ملی گردشگری و الواح سه شهر و یک روستای جهانی صنایع دستی گرفته تا یک ظرف کریستال که برای خیلی ها جای علامت سوال گذاشت که این ظرف چه بود و برای چه رونمایی شد و چه ویژگی هایی داشت که باید در جریان این مراسم رونمایی می شد. هرچند که معاون صنایع دستی با این پیش فرض که مبادا صنایع دستی بودن یا نبودن این ظرف زیر سوال برده گردد، به خبرنگاران تاکید نمود که این ظرف کریستال، سه پوسته بوده و با تکنیکی منحصر به فرد فراوری شده و یک اثر صنایع دستی به حساب می آید.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بعد از این رونمایی ها و سخنرانی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی که در بین موضوعات گردشگری، چند خطی را هم به صنایع دستی اختصاص داد، به کمپین همدردی با مردم چین پیوست و بنری که به این منظور آماده شده بود را به همراه سفیر چین در ایران امضا کرد و بعد هم شعار زنده باد ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا ـ را به چینی سر داد و بعد از آن هم مانند دوره های قبل، زمان زیادی را به بازدید از غرفه ها اختصاص داد و حتی در یک غرفه هم دست به گل شد و کوزه ای ساخت.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری سال جاری که بدون شرح خاصی با سی وسومین نمایشگاه ملی صنایع دستی ادغام شد، بیشترین فضا را به استان ها داده تا به حضور هنرمندان صنایع دستی و معرفی فراوریات هر استان در کنار جاذبه های گردشگری و میراث فرهنگی، رنگ جدی تری بدهد و به گفته معاون گردشگری فرصتی باشد برای انتخاب مقصد سفر در تعطیلات نوروز، اما درهم آمیختگی دو نمایشگاه با توجه به حضور فعال و پررنگ غرفه های سوغات و غذاهای محلی و گروه های موسیقی و آیینی، فضای نمایشگاه گردشگری را، هرچند با وجود برگزاری کارگاه های تخصصی آموزشی، از حالت تخصصی دور نموده و بیشتر به جشنواره سفر نزدیک نموده است.

با این حال استان ها سعی نموده اند در این فرصت با تقسیم فضا بین هنرمندان صنایع دستی، هتل ها، بومگردی ها، آژانس های مسافرتی و نمایش تجربه هایی در گردشگری ماجراجویانه، ورزشی و سلامت با تمام ظرفیت در نمایشگاه حاضر شوند تا بیشتر به چشم آیند و کاندیدای سفر نوروزی شوند، هرچند که برخلاف سال های گذشته، کمتر خلاقیتی در غرفه آرایی به خرج داده اند و نوآوری در صنایع دستی را ظاهرا به وقت دیگر موکول نموده اند و بیشتر با ضرب آهنگ موسیقی و ریتم حرکات سعی در جلب نظر مخاطبان دارند و ظاهرا پیروز میدان هم آن هایی هستند که در این روزهای تلخ، شادی بیشتری را نصیب بازدیدنمایندگان نمایند.

این بین برخی استان ها هم از فرصت نمایشگاه استفاده نموده و با رونمایی های مختلف از کتاب های تخصصی گردشگری و نقشه گرفته تا هشتگ ها و کمپین ها، سعی دارند ظاهر فعالی را از خود به نمایش بگذارند.

تمرکز بیشتر آژانس های شرکت نماینده در این نمایشگاه هم مثل دوره های قبل بر تبلیغ تورهای خارجی و فروش ویزای کانادا و اروپا است که پیغام آن ها نیز مکرر از رادیوی نمایشگاه بین المللی تهران هم شنیده می گردد.

سالن اختصاص داده شده به آژانس های مسافرتی تهران در کنار جامعه گردشگری الکترونیک و دیجیتال مارکتینگ ها، کم ترین تراکم جمعیتی را در نخستین روز این نمایشگاه تجربه کردند، درحالی که این فضا فرصتی برای اطلاع از قیمت ها و خریدهای آن لاین است، هرچند که خلاقیت و نوآوری، مهم ترین خلائی است که در این بخش از نمایشگاه به چشم می آید و بازدیدنماینده را دلسرد می نماید.

محوطه بیرونی نمایشگاه گردشگری هر سال فرصتی بود برای عرض اندام خودروهای مسافرتی یا ون کمپرها و اقامتگاه های پیش ساخته و فوری که هواداران زیادی هم داشتند اما سال جاری از غایبان نمایشگاه به شمار می آیند که موسسه های کرایه خودروهای توریستی و یک اتوبوس گوجه ای جای آن ها را پر نموده است.

اتوبوس گوجه ای که در بیرون این سالن ها بین سیاه چادرها پارک شده است، با عنوان اولین لیموزین در ایران خودنمایی می نماید و با ریتم تند موسیقی و نورپردازی سعی در جذب مخاطب دارد. صاحب این اتوبوس لیموزین نما می گوید: آن را برای عروسی ها و جشن ها شبی 100 هزار تومان کرایه می دهد. شیشه های لیموزین اتوبوسی دودی شده و داخل آن هم تغییر دکور داده شده است.

با آن که معاون صنایع دستی این نمایشگاه را عیدانه صنایع دستی معرفی نموده و آن فرصتی برای خرید عیدی و هدیه دانسته بود، اما آنالیز قیمت برخی محصولات در نخستین روز نمایشگاه، محل بحث دارد. از آنجا که بیشتر محصولات صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه مستقیم از فراورینماینده به دست مصرف نماینده می رسد این انتظار را به وجود می آورد که با قیمت مناسب تری عرضه شوند اما به نظر می رسد نرخ گذاری برخی از محصولات تحت تاثیر شاخص پایتخت نشینی خریدار، قرار گرفته است.

نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تا روز شنبه 26 بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران، واقع در بزرگراه چمران برپا است. ساعت کار این نمایشگاه از 9 صبح تا 17 عصر مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 414

به "آش داغ و دود کباب به اضافه ویزای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آش داغ و دود کباب به اضافه ویزای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید