بزرگترین مراکز خرید در جهان

به گزارش مجله زیتوا، مراکز خرید بسیار بزرگ، این امکان را به شما می دهند تا به بتواند هر آنچه که می خواهید را یکباره خرید کنید. بزرگترین مراکز خرید در آسیا قرار دارند و دلیل آن نیز هزینه نسبتا کمتر زمین و همچنین هزینه ساخت است.

بزرگترین مراکز خرید در جهان

در ادامه همراه با ما باشید تا بزرگترین مراکز خرید در جهان را به شما معرفی کنیم.

10. مرکز خرید سیام پاراگون

Siam Paragon (3.22 million sq ft)

مرکز خرید سیام پاراگون در شهر بانکوک واقع شده است و یکی از بزرگترین مراکز خرید در تایلند به شمار می رود. مرکز خرید سنترال ورلد در نزدیکی این مرکز خرید، تنها مرکز خرید در تایلند است که از مرکز خرید سیام پاراگون بزرگتر است. در این مرکز خرید، فروشگاه های مختلف و رستوران های متعددی وجود دارند؛ علاوه بر این، سینما، آکواریوم سیام اوشن ورلد، گالری هنر تای و تالار کنسرت اپرا از دیگر بخش های این مرکز خرید محسوب می شوند. این مرکز خرید دارای یک مرکز بولینگ و کارائوکی نیز است.

9. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر

Berjaya Times Square (3.44 million sq ft)

مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر در کوالالامپور واقع شده است؛ این مکان، یک مجموعه برج دوقلو است که شامل یک مرکز خرید و دو هتل پنج ستاره است. مساحت سطح این مرکز خرید حدود 700 هزار متر مربع است. مرکز خرید برجایا تایمز اسکوئر شامل بیش از هزار فروشگاه خرده فروشی، 65 اغذیه فروشی و چندین جاذبه سرگرمی است. از جمله بخش های جالب توجه این مرکز خرید می توان به بزرگترین تم پارک فضای بسته آسیا به نام کاسمو ورلد و اولین سینمای سه بعدی آیمکس در مالزی اشاره کرد.

8. مرکز خرید جواهر استانبول

Istanbul Cevahir (3.47 million sq ft)

مرکز خرید و سرگرمی جواهر استانبول در بخش اروپایی این شهر ترکیه قرار گرفته است و در سال 2005 میلادی، درب های خود را به روی مردم باز کرده بود. این مرکز خرید، بزرگترین مرکز خرید در اروپا به شمار می رود. در این مرکز خرید 343 فروشگاه، 34 رستوران فست فود و 14 رستوران اختصاصی وجود دارد. از جمله دیگر بخش های این مرکز خرید می توان به سالن بزرگ رویدادها، 12 سینما، یک سالن بولینگ، یک ترن هوایی کوچک و چندین مورد دیگر اشاره کرد.

7. مرکز خرید اس ام مگامال

SM Megamall (3.6 million sq ft)

مرکز خرید اس ام مگامال در سال 1991 میلادی افتتاح شده بود و یکی از بزرگترین مراکز خرید در فیلیپین به شمار می رود. روزانه بیش از 800 هزار نفر از این مرکز خرید بازدید می کنند؛ این مرکز خرید ظرفیت پذیرش بیش از 4 میلیون نفر را دارد. این مرکز خرید شامل دو ساختمان است. ساختمان اول شامل سینما، سالن بولینگ، رستوران ها و فروشگاه اسباب بازی است. ساختمان دوم نیز شامل فروشگاه های خرده فروشی است. یک پل ارتباطی، این دو ساختمان را به یکدیگر وصل می کند. در حال حاضر، این مرکز خرید در حال بازسازی و نوسازی است. پس از انتها بازسازی، این مرکز خرید به عنوان بزرگترین مرکز خرید در فیلیپین شناخته خواهد شد.

6. مرکز خرید وست ادمونتون

West Edmonton Mall (3.77 million sq ft)

مرکز خرید وست ادمونتون در ادمونتون در آلبرتای کانادا واقع شده است و از سال 1981 تا 2014 میلادی بزرگترین مرکز خرید بوده است اما در حال حاضر، بزرگترین مرکز خرید در قاره آمریکا به شمار می رود. جدا از هشتصد فروشگاه و خدمات مختلف، این مرکز خرید دارای بزرگترین پارک سرگرمی فضای بسته در جهان، بزرگترین پارک آبی فضای بسته در جهان و یک کاخ یخی است. از جمله دیگر جاهای دیدنی این مرکز خرید می توان به یک زمین گلف کوچک، یک سینما و یک سالن بولینگ اشاره کرد.

5. مرکز خرید دبی

Dubai Mall (3.77 million sq ft)

مرکز خرید دبی بخشی از مجموعه برج خلیفه به شمار می رود. برج خلیفه، بزرگترین سازه ساخت دست بشر به شمار می رود. مساحت این مرکز خرید بیش از 50 زمین فوتبال است. اگر فضای کلی را محاسبه کنیم، مرکز خرید دبی به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته می شود اما از لحاظ مقدار فضای قابل اجاره، این مرکز خرید در رده پنجم واقع شده است. این مرکز خرید شامل 1200 فروشگاه است و علاوه بر آن دارای بزرگترین فروشگاه شکلات، یک پیست یخی، یک مرکز بازی، یک هتل پنج ستاره لوکس، 22 سینما، 120 رستوران و کافه است.این رستوران همچنین دارای یکی از بزرگترین آکواریوم های جهان است.

4. مرکز خرید اس ام مال آف آسیا

SM Mall of Asia (4.2 million sq ft)

این مرکز خرید در شهر مترو مانیلا در کشور فیلیپین واقع شده است و در سال 2006 میلادی به روی عموم باز شده است. این مرکز خرید شامل چهار ساختمان است که به وسیله راهروهایی به یکدیگر متصل شده اند. این مرکز خرید دارای یک واگن برقی است که خریداران و فروشندگان را جابه جا می کند. یکی از جاذبه های اصلی این مرکز خرید، سینمای آی مکس آن است که یکی از بزرگترین صحنه نمایش های سه بعدی را دارد. این مرکز خرید همچنین یک پیست یخی بسیار بزرگ دارد.

3. مرکز خرید سنترال ورلد

CentralWorld (4.62 million sq ft)

مرکز خرید سنترال ورلد یک مرکز خرید هشت طبقه است که در سال 1990 میلادی در شهر بانکوک افتتاح شده است و بزرگترین مرکز خرید در تایلند محسوب می شود. برخلاف مرکز خرید سیام پاراگون، افراد طبقه میانه بیشتر از این مرکز خرید بازدید می کنند. در سال گذشته میلادی، متعرضان ضد دولت تایلند، این مرکز خرید را به آتش کشیده بودند. پس از ماه ها بازسازی، انتها در ماه سپتامبر این مرکز خرید بار دیگر باز شده است.

2. مرکز خرید گولدن ریسورس

Golden Resources Mall (6.0 million sq ft)

مرکز خرید گولدن ریسورس در کشور چین واقع شده است و از سال 2004 تا 2005 میلادی به عنوان بزرگترین مرکز خرید جهان شناخته می شده است. سازندگان این مرکز خرید برای پذیرش تعداد زیادی خریدار برنامه ریزی کرده بودند اما به هنگام افتتاح این مرکز خرید، استقبال اندکی از آن شده بود. دلیل اصلی آن نیز آن بوده است که قیمت بسیاری از کالاها در این مرکز خرید بالاتر از قدرت خرید بسیاری از مردم عادی چین بوده است. علاوه بر این، قرار گرفتن این مرکز خرید در خارج از شهر پکن، دسترسی به آن برای خریداران خارجی را سخت کرده است.

1. مرکز خرید نیو ساوث چین

New South China Mall (6.46 million sq ft)

با توجه به مقدار فضای قابل استفاده، مرکز خرید نیوساوث چین، بزرگترین مرکز خرید در جهان شناخته می شود. این مرکز خرید شامل هفت بخش مختلف است که برگرفته شده از شهرهای بین المللی مختلف هستند. این مرکز خرید دارای یک ترن هوایی داخلی و بیرونی است. این مرکز خرید در سال 2005 میلادی افتتاح شده اما بسیاری از فروشگاه های آن در حدود 99 درصد خالی به جای مانده اند. تنها بخش در حال استفاده این مرکز خرید نیز در نزدیکی ورودی واقع شده است که آن، چندین فست فود زنجیره ای غربی قرار دارند. از همین رو، به این مرکز خرید نام بزرگترین مرکز خرید ارواح در جهان را داده اند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1849

به "بزرگترین مراکز خرید در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مراکز خرید در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید