دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل و سفری گرم و خاطره انگیز (تور کوالالامپور ارزان)

به گزارش مجله زیتوا، کوالالامپور(kualalumpur)، مرکز مالزی یکی از مدرن ترین و مجذوب کننده ترین شهرهای جنوب شرقی آسیاست که در بخش ساحلی شبه جزیره مالزی واقع شده است. طبیعت زیبا، تنوع ملیت و فرهنگ، جاذبه های تاریخی و امکانات گردشگری و تفریحی فراوانی که در این شهر وجود دارد باعث شده تا کوالالامپور به یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل گردد. علاوه بر این ها قرار داشتن این شهر در فاصله 35 کیلومتری دریا و مقرون به صرفه بودن هتل های 5 ستاره برای اقامت در کوالالامپور و امکانات تفریحی در آب و هوای کوالالامپور می تواند انتخاب خوبی برای سفر ماه عسل زوج های جوان باشد. اگر قصد دارید تا یک سفر رویایی و خاطره انگیز را در کوالالامپور تجربه کنید، در ادامه مطلب دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل با ما همراه باشید.

دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل و سفری گرم و خاطره انگیز (تور کوالالامپور ارزان)

با ما سفر کنید و با تور کوالالامپور ارزان از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

درباره کوالالامپور

جالب است بدانید که کوالالامپور در گذشته یک روستای کوچک و معمولی بوده که طبیعت زیبا و جاذبه های دیدنی آن نادیده گرفته می شد. حدود 150 سال طول کشید تا زیبایی ها و چشم انداز ها منحصر به فرد این روستا مورد توجه قرار بگیرد و به شهر بزرگ و مدرن امروزی تبدیل گردد. شهری که در حال حاضر هتل ها، رستوران ها، کافه ها، مراکز خرید و تفریحات بی شماری را در خود جای داده و مورد توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است. در ادامه اطلاعات مختصری در خصوص آب و هوای کوالالامپور در اختیارتان قرار می دهیم. اطلاعاتی که قطعا برای اقامت در کوالالامپور به آن ها احتیاج پیدا خواهید کرد. با اینکه کوالالامپور شهر مدرنی است اما مردم آن همچنان فرهنگ و سنت گذشته خود را حفظ نموده اند. ترکیب سنت و مدرنیته یکی از بخش های مجذوب نماینده مالزی است که همواره مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. علاوه بر این کشور مالزی از سه قوم مالایی، هندی و چینی تشکیل شده که هرکدام از آن ها فرهنگ و سنن مربوط به خود را دارند. مشاهده این تقابل ادیان، فرهنگ ها و قرار گرفتن معماری های متنوع در کنار هم بخش دیگری از زیبایی ها و دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل است که در کمتر کشوری در دنیا شاهد آن خواهید بود.

ساعت، زبان و واحد پول

کوالالامپور با تهران 4:30+ اختلاف ساعت دارد و واحد پول آن ها نیز رینگیت می باشد. مردم مالزی به 3 زبان متفاوت مالایی، کانتونی و انگلیسی صحبت می نمایند اما زبان رسمی آن ها مالایی است.

شرایط آب و هوای کوالالامپور

کوالالامپور آب و هوایی گرم و مرطوبی دارد و تقریبا در تمامی طول سال نیز همین شرایط را حفظ می نماید. باران بخشی از آب و هوای کوالالامپور است که در تمام فصل های سال شاهد آن خواهید بود. البته بارش ها از ماه ژوئن تا آگوست کاهش می یابد و زمین کمی خشک تر می گردد. بارش باران در فصل های پربارش ممکن است باعث سیل در این شهر گردد، اما کاملا موقتی است و به زودی انتها می یابد.

برترین زمان برای رزرو هتل

با توجه به این که کوالالامپور یک شهر تجاری است، قیمت ها معمولا دارای تعادل بوده و هزینه ها خوب و منطقی هستند. اما اگر می خواهید سفر کم خرج تری داشته باشید، بهتر است در ماه های پرگردشگر به این شهر سفر نکنید. در تعطیلات کریسمس و ماه های جولای و آگوست این شهر در شلوغ ترین حالت خود به سر می برد و به طبع آن، قیمت ها نیز افزایش می یابد. با توجه به این که آب و هوای کوالالامپور در تمامی ماه های سال ثابت است، از این رو می توانید در هر زمانی که می خواهید برای اقامت در کوالالامپور برنامه ریزی کنید و مسئله ای از این بابت وجود ندارد. اما در ماه های خلوت تر هزینه های اقامت در کوالالامپور کاهش یافته و رزرو هتل ها و هاستل ها نیز با قیمت معقول ترین انجام می گردد.

معرفی دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل

بازدید از باغ هیبیسکوس

باغ ها، یکی از زیباترین و رمانتیک ترین مکان ها برای قدم زدن های دونفره هستند. یکی از این باغ های زیبا، باغ هیبیسکوس (Hibiscus Garden) است که در پارک لیک گاردنز (Lake Gardens) کوالالامپور واقع شده است. هیبیسکوس نام گل ملی مالزی بوده و مسئولین شهر کوشش نموده تا این گل زیبا را در میان گل های متنوع دیگر قرار دهند تا ضمن حفاظت از هیبیسکوس زیبایی آن را نیز به نمایش بگذارند. در اینجا علاوه بر هیبیسکوس بیش از 2000 گونه از گل های رنگارنگ دیگر وجود دارد که برای علاقمندان به گل و گیاه و طبیعت بسیار دوست داشتنی است. بازدید از این پارک و باغ زیبای آن در بین دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل در روزهای معمولی هفته رایگان است اما در روزهای تعطیل و آخر هفته ها باید 1 رینگیت معادل 865 تومان برای ورود به باغ بپردازید. اگر در روزهای آخر هفته از این باغ بازدید کنید، این امکان را خواهید داشته که از بازارچه ای که در آنجا برپا می گردد، گل های زیبا و مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

پارک کامپونگ کوانتان فایرفلای

یکی از برترین و زیباترین مکان هایی که می توانید در مالزی از آن بازدید کنید، پارک کامپونگ کوانتان فایرفلای (Kampung Kuantan Firefly) است. این پارک یکی از بزرگ ترین کلونی های کرم شب تاب را داراست. شما در اینجا جانورهای کوچکی را در کنار هم می بینید که همه جا را روشن نموده و مانند آسمانی پر از ستاره به نظر می رسند. در اینجا در اقامت در کوالالامپور می توانید سوار قایق کوچکی شوید و با پارو زدن آرام آرام از دنیای انسان ها فاصله گرفته و به سمت کرم های شب تاب حرکت کنید. اگر در فصل های بارانی به این شهر سفر می کنید، هنگام سوار شدن در قایق لباس مناسب به تن نموده و دفع نماینده حشرات را نیز نباید فراموش کنید.

پارک تامان تاسیک تی تی وانگسا

زوج های جوان مالزی علاقه زیادی به پارک تامان تاسیک تی تی وانگسا (Taman Tasik Titiwangsa) دارند. از این رو به نظر می رسد این پارک مکان مناسبی برای گشت و گذار زوج های جوان و گذراندن یک روز عاشقانه باشد. یک دریاچه بزرگ مصنوعی در این پارک وجود دارد که بخشی از مجذوب نمایندهیت این مکان محسوب می گردد. شب ها پایکوبی نور بر روی آب اجرا شده و شما شاید صحنه دیدنیی از فیلم و موزیک بر روی فواره این دریاچه خواهید بود. قدم زدن در پارک و دیدنی چشم اندازهای زیبا و بی نظیر آن، استراحت بر روی چمن ها یا در آلاچیق های ساخته شده در پارک و لذت بردن از هوای تازه، قایق سواری بر روی سطح دریاچه Titiwangsa زمانی که به آرامی به همراه همسرتان پارو می زنید، می تواند یک روز آرام و خاطره انگیز را برایتان به ارمغان آورد. برای رفتن به این پارک می توانید از مونوریل بهره ببرید. پارک تامان تاسیک تی تی وانگسا از شرق ایستگاه Titiwangsa در زمان اقامت در کوالالامپور تنها 10 دقیقه فاصله دارد.

دیدنی شهر بر فراز برج های پتروناس

برج های دوقلوی پتروناس (Petronas Towers) با 452 متر ارتفاع یکی از بلندترین برج های دنیا محسوب می شوند که بر فراز آن ها می توان تصویر بسیار زیبایی از شهر کوالالامپور را مشاهده کرد. در طبقات 41 و 42 ساختمان پلی ساخته شده که دو برج را به هم متصل می نماید. شما می توانید بر بالای این پل ایستاده و نمای شگفت انگیزی از شهر را در مقابل چشمان خود داشته باشید. زیبایی این برج ها در شب که چراغ های برج روشن می شوند، چند برابر شده و چشم انداز ای بسیار دیدنی ایجاد می نماید. این نورپردازی زیبا به عکس های دونفره شما جلوه ای خاص می بخشد. ورود به این برج ها رایگان نیست و شما باید 85 رینگیت معادل 73525 تومان را برای ورود به این مکان و بازدید از آن در زمان اقامت در کوالالامپور بپردازید. توجه داشته باشید که تعداد بلیط هایی که برای ورود به این برج فروخته می گردد، محدود است و برای خرید آن ها باید زودتر به مکان مورد نظر مراجعه کنید.

پارک پروانه

مکان دیگری که پیشنهاد می کنیم در سفر دونفره خود حتما از آن بازدید کنید، پارک پروانه کوالالامپور است. این پارک با وسعت 7500 متر مربع یکی از بزرگ ترین پارک های پروانه دنیا محسوب می گردد که در درون پارک لیک گاردنز (Lake Gardens) واقع شده است. در اینجا 120 گونه متنوع از پروانه های کوچک و بزرگ زندگی می نمایند. علاوه بر این پروانه ها حشرات دیگری چون کرم های صدپا، پیله های کرم ابریشم نیز در این پارک دیده می شوند که هرکدام از آن ها مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند. شما می توانید در میان گیاهان سرسبز و گرمسیری این پارک قدم زده و به دیدنی پروانه های رنگارنگ بنشینید. این پروانه ها اهلی هستند و ممکن است گاهی روی دستان یا شانه های شما بنشینند. در این مواقع می توانید از نزدیک زیبایی آن ها را دیدن نموده و عکس های شگفت انگیزی از آن ها ثبت کنید.

آکواریوم KLCC

آکواریوم (Aquaria KLCC) یکی دیگر از جاذبه های دوست داشتنی کوالالامپور است که در مرکز شهر و در کنار برج های دوقلوی پتروناس واقع شده است. در این آکواریوم می توانید بیش از 150 گونه دریایی را مشاهده کنید که از آب های مالزی و دیگر نقاط دنیا جمع آوری شده و در اینجا نگهداری می شوند. دیدنی این آبزیان و جانوران دریایی فوق العاده می تواند تجربه بی نظیری در سفر شما باشد. اگر می توانید زمان بازدید خود را طوری برنامه ریزی کنید که با زمان غذا دادن به ماهی ها یکی باشد. آن گاه این امکان را خواهید داشت که در این کار هیجان انگیز شرکت نموده و خودتان به ماهی ها غذا بدهید.

پارک پرندگان کوالالامپور

پارک پرندگان کوالالامپور با وسعتی حدود 8.5 هکتار گونه های متنوعی از پرندگان را در خود جای داده است. در این مرکز می توانید 3000 پرنده رنگارنگ از 200 گونه مختلف آن را از نزدیک دیدن کنید، صدای آن ها را بشنوید و به آن ها غذا بدهید. اغلب این پرندگان بومی کشور مالزی هستند و تنها 10 درصد آن ها از نقاط دیگر دنیا به این پارک آورده شده اند. این پارک بزرگ ترین محل پرواز آزاد پرندگان در تمام دنیا می باشد. در اینجا پرندگان در قفس نگهداری نمی شوند، بلکه آزادانه در بالای سر شما پرواز می نمایند و حتی این امکان وجود دارد که بر روی شانه های شما بنشینند. یکی از جالب ترین بخش های بازدید از این پارک نمایش های دیدنی است که عقاب ها و نوک شاخی ها انجام می دهند. قدم زدن به همراه همسرتان در یک محیط سرسبز و پر از پرنده های رنگارنگ می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برای شما بسازد.

روستای چشمه آب گرم کوالالامپور

چشمه های آب گرم مالزی یکی از برترین و لذت بخش ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می گردد که می تواند خستگی یک سفر چند روزه را از تنتان بیرون کند. این چشمه ها خاصیت درمانی زیادی داشته و مورد توجه بسیاری از گردشگران مالزی قرار دارند. بعضی از این چشمه ها رایگان هستند و می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای از خواص منحصر به فرد آب آن استفاده نمایید. اما بعضی دیگر امکانات و شرایط خاصی را برای گردشگران و بازدیدنمایندگان فراهم نموده اند. این چشمه ها مطابق با ویژگی هایی که دارند و تفریحاتی که در منطقه ایجاد شده، از بازدیدنمایندگان مبلغی را جهت تهیه بلیط دریافت می نمایند. به عنوان مثال شما می توانید در یک استخر روباز شنا کنید و از آب گرم طبیعی لذت ببرید یا اینکه از تفریحاتی چون سرسره آبی برخوردار باشید. درمان گران ماهر و باتجربه ای در کنار این چشمه ها وجود دارند که می توانند لذت حمام آب گرم شما را چند برابر نمایند. مکان ها و جاذبه های دیدنی فراوانی در کوالامپور وجود دارد که بازدید از هر یک از آن ها برای شما دوست داشتنی و هیجان انگیز می باشد. اما مواردی که در بالا اشاه شد، مکان هایی هستند که برای قدم زدن و گشت و گذار دو نفره بسیار مناسب بوده و سفر شما را رمانتیک تر و رویایی تر می سازند. امیدواریم ماه عسل خوبی را در این شهر تجربه کنید و سفر خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1919

به "دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل و سفری گرم و خاطره انگیز (تور کوالالامپور ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های کوالالامپور برای ماه عسل و سفری گرم و خاطره انگیز (تور کوالالامپور ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید