جزئیات خاکسپاری استاد شجریان در توس اعلام شد

به گزارش مجله زیتوا، خبرنگاران : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم خاکسپاری استاد محمد رضا شجریان در آرامگاه فردوسی مشهد اندیشیده شده و ساعت دقیق مراسم تدفین پس از نشست با خانواده مرحوم متعاقبا اعلام می گردد.

جزئیات خاکسپاری استاد شجریان در توس اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا: جعفر مروارید آدینه شب در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: این مراسم صبح فردا (شنبه) با حضور تعدادی از پیشکسوتان موسیقی و هنرمندان برگزار می گردد و همایون شجریان در این مراسم اجرای برنامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جایگاه ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در محل برگزاری مراسم تعبیه شده و همه تدابیر لازم برای رعایت پروتکل های بهداشتی اتخاذ شده است و حتی ماسک رایگان نیز بین مدعوین توزیع می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خانواده مرحوم استاد شجریان در مراسم حضور خواهند داشت و امشب پس از نشست با خانواده ایشان ساعت دقیق برگزاری مراسم اعلام می گردد.

وی اضافه کرد: مراسم خاکسپاری یک تا دو ساعت به طول می انجامد و دیگر مراسمی در مشهد برگزار نخواهد شد.

مروارید ادامه داد: فضاسازی لازم، نصب پرچم سیاه و المانهای عزا در محل آرامگاه فردوسی توسط شهرداری صورت گرفته است.

وی با تاکید بر پوشش جامع رسانه ای مراسم از سوی خبرنگاران گفت: مراسم خاکسپاری استاد شجریان باید در شان کسی باشد که میراث فرهنگی خراسان و ایران بوده و این نکته باید مدنظر رسانه ها قرار گیرد.

سید حمید موسوی، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم باشکوه و درخور شان استاد شجریان اندیشیده شده است.

استاد محمدرضا شجریان برجسته ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان خسرو آواز ایران یاد می گردد پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن 80 سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

مرحوم شجریان سالها از بیماری ریه رنج می برد و طی روزهای اخیر به دلیل مسائل ریوی و تنفس ناپایدار، افت فشار خون و افت سطح هوشیاری در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده بود.

استاد شجریان زادهٔ اول مهر 1319 در مشهد، موسیقی دان، آهنگ ساز، خواننده و خوشنویس ایران زمین و نامزد 2 جایزه گِرمی (Grammy Awards) بود و سایت انجمن آسیا وی را به عنوان پرآوازه ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی معرفی کرد. همچنین روزنامه ونکوورسان او را یکی از مهم ترین هنرمندان موسیقی در سال 2010 و یکی از 50 صدای برتر دنیا معرفی نموده بود.

مرحوم شجریان در طول فعالیت هنری خود پیروز به فراوری 60 آلبوم موسیقی، خوانندگی در تیتراژ فیلمهایی همچون دلشدگان، ابجد و زمستان و اجرای دهها کنسرت داخلی و بین المللی شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 984

به "جزئیات خاکسپاری استاد شجریان در توس اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات خاکسپاری استاد شجریان در توس اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید