جلسه آنالیز مسائل بافت تاریخی خوی برگزار گردید

به گزارش مجله زیتوا، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلسه آنالیز مسائل و موضوعات مرتبط با بافت تاریخی شهرستان خوی برگزار گردید.

جلسه آنالیز مسائل بافت تاریخی خوی برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، در این جلسه که امروز سه شنبه 21 آبان 98 در محل سالن جلسات فرمانداری خوی و با حضور فرماندار، شهردار و جمعی از مسئولین این شهرستان برگزار گردید، موضوعات مرتبط با بافت تاریخی خوی آنالیز شد.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این نشست، با اشاره به لازم الاجرا بودن قوانین مربوط به بافت تاریخی، توضیح داد: در همه شهرهای کشور که دارای بافت تاریخی هستند، تمام دستگاه های خدمات رسان برای اجرای وظایف خود موظف به استعلام از اداراتکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هر استان هستند.

او همکاری شهرداری ها در احیای بافت های تاریخی را ضروری دانست و اظهار کرد: شهرداری ها در این زمینه می توانند به میراث فرهنگی یاری نمایند و در شهرستان خوی نیز همان طور که در گذشته نیز اعلام کردیم، آماده طراحی بافت تاریخی خوی هستیم.

جباری اضافه نمود: اگر ما الگویی مناسب طراحی کنیم، قطعا مردم نیز ما را در اجرای قوانین مربوطه همراهی خواهند کرد، چرا که مردم علاقه مند به حفظ هویت تاریخی خود هستند.

او ادامه داد: ما در مرحله ای از تاریخ قرار گرفته ایم که باید از فرصت موجود برای راهنمایی مردم به سمت قوانین مربوط به بافت تاریخی استفاده کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، در این نشست اعلام آمادگی کرد که کارشناسان این اداره کل برای طراحی و احیای باغ دلگشا با شهرداری خوی همکاری های لازم را انجام داده و در این زمینه شهرداری خوی ملزم به پرداخت 100 میلیون ریال به همین منظور شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی همچنین در سفر به شهرستان خوی، در دیدار مردمی با تعدادی از شهروندان این شهر به سوالات آن ها پاسخ داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 302

به "جلسه آنالیز مسائل بافت تاریخی خوی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه آنالیز مسائل بافت تاریخی خوی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید