جنگل دو هزار تنکابن، عروس طبیعت ایران

به گزارش مجله زیتوا، از تنکابن که به سمت خرم آباد حرکت کنید، بعد از 15 کیلومتر در جهت دو هزار، منطقه ای به نام قلعه گردن وجود دارد که بعد از آن می توانید راه را به سمت دوهزار ادامه دهید. منطقه جنگلی دو هزار تنکابن با آب و هوایی معتدل و کوهستانی، تابستان هایی معتدل و زمستان هایی نسبتا سرد دارد و به خاطر همین به عنوان عروس طبیعت ایران مشهور است.

جنگل دو هزار تنکابن، عروس طبیعت ایران

با حضور در این منطقه می توانید هم از چشم اندازهای دلنواز کوهستانی لذت ببرید هم با قدم زدن روی چمنزارها و پرسه در جنگل های جلگه ای آن آرامش روحی را برای خود به ارمغان بیاورید. یکی از زیبایی های این منطقه، زندگی ساده و بی ریای مردم است که یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه بوده و شما هم می توانید در بومگردی کوچکی از این زیبایی ها بهره مند شوید.

یکی دیگر از جاذبه های جنگل دوهزار تنکابن، دره های سرسبزی است که در ارتفاعات رشته کوه البرز قرار دارند. پارک جنگلی دوهزار هم به وسعت 94 هکتار، در برگیرنده فضایی جذاب و دارای امکانات رفاهی کامل است و گردشگران می توانند با حضور در این پارک از جاذبه های طبیعی این مجموعه بهره مند شوند. در این پارک جنگلی که مملو از درختان راش، ون، چنار و هیرکانی است هر فصل از سال زیبایی های خاص خود را دارد که پیشنهاد می کنیم برای دیدن این زیبایی ها اواخر شهریور تا اوایل آذر راهی این منطقه شوید. دلیل حرفمان هم رطوبت جنگل و آب و هوای متعادل آن است.

جنگل های دو هزار تنکابن یکی از زیباترین و منحصر به فردترین جنگل های شمال کشور است که در بازدید از آن حتما باید فرنگ طبیعت گردی رعایت گردد و از به پا کردن آتش در آن خودداری کنید. در کنار طبیعت گردی در جنگل های دو هزار تنکابن، فرصت فتح قله سیالان را هم به دست می آورید. این قله بلندترین قله تنکابن است و با ارتفاع 4250 متر، کوهنوردان زیادی را به سمت خود می کشاند. در سفر به این منطقه حواستان باشد که هم یک همراه بومی داشته باشید و از نزدیک شدن به گله های سگ ها خودداری کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 15

به "جنگل دو هزار تنکابن، عروس طبیعت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل دو هزار تنکابن، عروس طبیعت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید