تور ارزان ترکیه: حمل و نقل در ترکیه

به گزارش مجله زیتوا، سواحل بکر، تاریخ مجذوب کننده و منظره ها منحصر به فرد ترکیه را به یک مقصد ایده­آل برای گردشگران تبدیل نموده است. خوشبختانه گردش در این کشور زیبا آسان وارزان است. علاوه بر منظره ها شگفت انگیز ومتنوع، مردم، غذاها، تاریخ و فرصت­های ماجراجویی منحصر به فرد آن نظرها را به خود جلب می­کند. در اینجا هدایت برای استفاده از وسایل حمل و نقل ترکیه برای شما قرار داده­­ ایم. با مجله گردشگری دورو نزدیک همراه باشید.

تور ارزان ترکیه: حمل و نقل در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وسیله حمل و نقل بین شهری و شهری ترکیه

پروازهای داخلی

اولین وسیله حمل و نقل ترکیه جهت سفرهای بین شهری را می توان هواپیما نام برد. پروازهای داخلی ترکیه بسیار گسترده و متنوع هستند، با شرکت هواپیمایی ترکیش جهتها را براحتی طی کنید. البته گفتنی است که قیمت­های این شرکت هواپیمایی از بعضی از شرکت­ های بین ­المللی دیگر مانند شرکت اطلس یا اونور گران تر است. صرف نظر از اینکه کدام شرکت هواپیمایی را انتخاب می­کنید، گرفتن یک بلیط ارزان از استانبول به هر کجای کشور که می­خواهید بروید بسیار آسان است. خرید بلیط هواپیما تهران استانبول.

اتوبوس­ها

دومین وسیله حمل و نقل ترکیه برای سفرهای بین شهری را اتوبس ها در اختیار دارند. باوجود پروازهای ارزان، اتوبوس­ ها دیگر محبوبیت خود را از دست داده ­اند، اما هنوز هم قابل اعتماد، راحت و ارزان هستند. شرکت­ های مختلف اتوبوسرانی به کیفیت­ ها و قیمت­ های مشابه روزانه به سرتاسر کشور سفر می نمایند. هر شهر یک ایستگاه مرکزی اتوبوس دارد با مینی­بوس­ها و تاکسی­هایی که منتظر هستند شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند. (فاصله ازمیر تا استانبول)

قطارها

سومین وسیله حمل و نقل ترکیه برای سفرهای بین شهری قطارها هستند. اگرچه بطور گسترده از آن استفاده نمی گردد، اما خطوط آن هنوز وجود دارد و شمال، شرق ، غرب و بخش­هایی از جنوب را به­ هم متصل می­کند. تنها قطار سریع بین آنکارا، کونیا، اسکیسنیر و استانبول است که در حدود 4 ساعت از آنکارا به استانبول می­رسد. محبوب­ترین جهت، بین آنکارا و کارس است. اگر به منظره ها کوهستانی علاقه دارید گرم­ترین کت خود را بپوشید و در زمستان سوار این قطار شوید. (فاصله اسپارتا تا آنتالیا)

ماشین ­ها

جاده­ های ترکیه به خوبی شهرها را به هم وصل می­ کند و به خوبی هم از آنها نگهداری می­گردد، مخصوصا در غرب. اجاره یک ماشین از کمپانی ­های اجاره اتومبیل بین ­المللی مانند هرتز ، یوروکار، گارنتا و باجت در ترکیه در دسترس هستند.

نکته: ترافیک بین شهرها در طول تعطیلات عمومی بسیار بد است و آمار تصادفات نیز در این روزها افزایش پیدا می­کند.سعی کنید از جاده­های روز­های اول و آخر تعطیلات اجتناب کنید.

کشتی و قایق

کمی زمان را متوقف و سفرتان را لذت بخش­تر کنید. یک وسیله حمل و نقل ترکیه کشتی ها و قایق ها می باشند. در غرب ترکیه با کشتی­ ها و قایق­ ها می ­توانید مکان­ها را به­ هم نزدیک تر کنید. اگر به دریای اژه یا مدیترانه می­روید، به یک کشتی دو ساعته از استانبول به بندیرما سوار شوید. رفتن به جزایر پونان هم از شهرهای ساحلی ترکیه امکانپذیر است.

مترو

چند شهر در ترکیه به مترو زیرزمینی مجهز هستند، استانبول، ازمیر، بورسا و آنکارا. مترو معمولا سریع و استفاده از آن بسیار آسان است. اگر چه مجبور هستید از موانع بلیط رد شوید و سپس نقشه جهتها را ببینید. دربیشتر متروها می توانید با خرید یک ژتون و گذاشتن آن در بخش بلیط وارد مترو شوید. خرید بلیط هواپیمای استانبول وان .

مینی بوس و تاکسی­ های مشترک

بیشتر مردم ترکیه از مینی بوس و تاکسی­ های مشترکی به نام دولموس استفاده می­نمایند، که هر دو ارزان و معمول هستند. آنها جهتهای مشخصی دارند و در طول جهت برای سوار و پیاده کردن مسافر ایستگاه­ هایی دارند. البته این مینی ­بوس­ ها اصلا راحت نیستند و رانندگان آنها برای رانندگی بدشان معروف هستند اما ارزانترین وسیله حمل و نقل ترکیه می باشند. رانندگانش از مسافران برای رفتن از نقطه الف به ب کمترین هزینه را دریافت می­نمایند.

تاکسی

راحت ترین وسیله حمل و نقل ترکیهتاکس است. با اینکه تاکسی ­ها کمی گران­تر هستند اما به وسیله مردم محلی بیشتر استفاده می­شوند. پیدا کردن تاکسی در خیابان­ های اصلی استانبول آسان است اما در شهرهای کوچک تر باید بیشتر بگردید. تاکسی­ های ترکیه مجهز به تاکسی­ متر هستند. اگر رانند تاکسی­ متر را روشن نکرد حتما به او تذکر دهید. چک کنید که راننده مبلغ را درست از شما بگیرد. البته این مبلغ کرایه از شهر به شهر متفاوت و کرایه شب 50% بیشتر از روز است. البته بعضی از شهرها مانند استانبول نرخ شبانه ندارند.

ممکن است بعضی از رانندگان کرایه پایینی از شما درخواست نمایند این به آن دلیل است که احتمالا شما را به جایی مانند فرودگاه می­برند که در برگشت مسافران خوبی خواهند داشت. اما بعضی دیگر از شما کرایه بسیار بالایی درخواست می­نمایند و از روشن کردن تاکسی متر اجتناب می­نمایند در این صورت از تاکسی پیاده شوید و اگر امکان داشت به پلیس شکایت کنید. اگر از تاکسی برای رفتن به مکان­ها دیدنی یا تور استفاده می­کنید و تاکسی باید منتظر شما بماند بهتر است به جای استفاده از تاکسی متر مبلغی را توافق کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 5 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1632

به "تور ارزان ترکیه: حمل و نقل در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: حمل و نقل در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید