خبر کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3 به وسیله تأمین کنندگان تکذیب شد

به گزارش مجله زیتوا، این طور که به نظر می رسد، کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3 به خاطر تقاضای پایین و مسائل تأمین قطعات فقط یک شایعه بوده که تأمین کنندگان آن را رد نموده اند.

خبر کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3 به وسیله تأمین کنندگان تکذیب شد

آخرین خبری که در رابطه با آیفون SE 3 منتشر شد این بود که اپل اصلا از مقدار فروش آن راضی نیست و با وجود تجهیز آن به قابلیت های خوب نظیر تراشه قدرتمند A15 که در سری آیفون 13 به کار گرفته شده و بعلاوه اینترنت 5G، باز هم کاربران خیلی برای خرید آن تمایل نشان نداده اند و به همین دلیل شرکت آمریکایی مجبور شده مقدار فراوری را 20 میلیون کاهش دهد. بعلاوه گویا فقط آیفون SE 3 هم نبوده که برخلاف انتظارات ظاهر شد و به نظر می رسد محصولات دیگری هم بوده اند که با استقبال روبرو نشده اند.

مقدار سفارش ایرپادز 3 طبق خبرها 30٪ کاهش داشته است؛ شایعه یا واقعیت؟

یکی از معروف ترین تحلیلگران اپل یعنی مینگ چی کو گفته بود که تقاضای پایین برای ایرپادز 3 اپل را مجاب نموده تا مقدار سفارش های خود را 30٪ کاهش دهد. این در حالی است که انتظار می رفت ایرپادز 3 در جهت پیروزیت ایرپادز قبلی قرار بگیرد و فوق العاده پیروز ظاهر گردد. حال وب سایت Digitimes مدعی شده تأمین نماینده تایوانی اپل اصلا دستوری مبنی بر کاهش فرایند فراوری دریافت ننموده است و خطوط فراوری همچنان با همان سرعت قبلی مشغول به کار هستند.

اگرچه در ظاهر، تأمین نمایندگان می گویند خبری از کاهش سرعت فرایند فراوری نیست اما کو می گوید کاربران فکر می نمایند تفاوت قیمت 50 دلاری که بین ایرپادز 3 و ایرپادز 2 وجود دارد اصلا منطقی نیست و هر آنچه به آن احتیاج داشته باشند در مدل نسل گذشته وجود دارد. در حال حاضر کاربران ایرپادز 2 و 3 را به ترتیب با قیمت های 130 و 180 دلار می توانند تهیه نمایند.

البته یک سری تفاوت بین دو مدل وجود دارد که از جمله می توان به قابلیت صدای فراگیر (از جمله حالت هایی که به لطف قابلیت صدای فضایی به ایرپادز 3 اضافه شده است) در مدل تازهتر اشاره نمود. این مدل از استاندارد ضد آب IPX4 هم بهره می برد تا از آن در برابر تعریق و قطرات آب محافظت گردد. علاوه بر این ها، طول عمر باتری ایرپادز 3 هم به شکل محسوسی بیشتر از نسل قبل است چرا که با یاری کیس می تواند تا 30 ساعت پخش موسیقی کاربران را همراهی کند در حالی که این مقدار برای ایرپادز 2 حدود 24 ساعت است. اما در نظر کو، هیچ یک از این ها باعث نشده کاربران به خرید مدل تازه تمایل پیدا نمایند. طبق گفته های کو، اپل می خواهد فراوری ایرپادز پرو را زمانی که ایرپادز پرو 2 رسما عرضه شد متوقف کند تا دیگر مسئله ای از بابت فروش برای این مدل پیش نیاید.

کو در رابطه با آیفون SE 3 هم همین پیش بینی را نموده است. او باور دارد آیفون SE 3 هم اصلا نباید مطابق انتظار اپل بفروشد و در نتیجه می گوید که اپل فراوری آن را از 25 تا 30 میلیون به 15 تا 20 میلیون کاهش می دهد. اپل احساس کرد با توجه به تقاضای بالای کاربران برای خرید آیفون SE 2020، می تواند فروش خوبی را با نسل سوم این محصول تجربه کند و در نتیجه تصمیم گرفت 7.5٪ قیمت آن را به نسبت قبل افزایش دهد. البته یکی از دلایل این موضوع، قیمت بالای قطعاتی است که درون این گوشی تعبیه شده تا بتواند اینترنت 5G را ارائه دهد. آیفون SE 3 در حال حاضر با قیمت پایه 430 دلار در دسترس قرار گرفته است در حالی که مدل سال گذشته حدود 400 دلار قیمت داشت.

از طرفی دیگر، پرچم داران سری آیفون 13 فروش بسیار خوبی دارند جز مدل مینی که آن هم مثل آیفون SE 3 خیلی به خاطر میزان کوچک و ضعف هایی که به همین دلیل در آن وجود دارد، خواستار ندارد. به همین دلیل گفته می گردد و به نظر هم قطعی است که شرکت آمریکایی فراوری مدل مینی را از سری آیفون 14 به بعد متوقف نموده و محصول تازهی را جایگزین آن کند. گویا کاربران اپل خیلی هم به گوشی های کوچک علاقه ای ندارند و آن دفعات اول هم به خاطر حس نوستالژی مدل SE را خریداری کردند و بعدها متوجه اشتباه خود شدند.

چون دستور کاهش فراوری به تأمین نمایندگان ارسال نشده، علت نمی گردد چنین تصمیمی از سوی اپل هیچوقت اتخاذ نگردد. باید دید در نهایت این حرف تأمین نمایندگان است که درست از آب در می آید (کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3) یا مینگ چی کو که غالبا اشتباه حرف نمی زند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1802

به "خبر کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3 به وسیله تأمین کنندگان تکذیب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر کاهش فراوری آیفون SE 3 و ایرپادز 3 به وسیله تأمین کنندگان تکذیب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید