خرید 5500 نسخه کتاب نو برای کتابخانه های زنجان

به گزارش مجله زیتوا، فائزه نجفی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در حال حاضر 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است که 36 باب از اینها روستایی است.

خرید 5500 نسخه کتاب نو برای کتابخانه های زنجان

وی با بیان اینکه 82 باب کتابخانه زیرنظر اداره کل فعالیت دارد و مابقی مشارکتی است، اضافه نمود: تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه اجتماعی از اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی در استان ها است.

کارشناس تأمین منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از برنامه های این اداره کل افزایش منابع کتابخانه های عمومی است، افزود: به همین دلیل اقدامات لازم از سوی استان در این باره انجام می گردد که منابع به روز و مطابق با درخواست اعضا تهیه گردد.

نجفی با اشاره به اینکه اخیرا 5 هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات مختلف خریداری شد، افزود: در خریدهای استانی، نیازهای اعضای کتابخانه های عمومی و نظر کتابداران ملاک عمل نهاده شد.

کارشناس تأمین منابع اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه هریک از کتابخانه های فعال در سطح شهر و روستا بنا به مخاطبین و اعضایی که دارند دارای نیازهای متفاوتی هستند، اضافه نمود: بر همین اساس ضروری است که علاوه بر خرید متمرکز نسبت به خرید جداگانه برای برطرف نیازهای کتابخانه ها اقدام گردد.

نجفی با اشاره به اینکه در اغلب کتابخانه های عمومی استان بخش نشریات نیز به صورت جداگانه فعال است، افزود: سال قبل یک میلیارد و 230 میلیون ریال برای خرید روزنامه های سراسری و محلی برای کتابخانه های عمومی اقدام شد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر بیش از یک میلیون و 500 هزار کتاب در کتابخانه های عمومی استان زنجان موجود است که بعضی از کتاب ها دارای نسخه الکترونیک هم هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1954

به "خرید 5500 نسخه کتاب نو برای کتابخانه های زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید 5500 نسخه کتاب نو برای کتابخانه های زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید