راه یابی 2 اثر از چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه سینما حقیقت

به گزارش مجله زیتوا، 2 اثر از فیلمسازان استان چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه سینما حقیقت راه یافت.

راه یابی 2 اثر از چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه سینما حقیقت

به گزارش خبرنگاران از شهرکرد، ناصر قائدی رئیس انجمن سینمای جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: با اعلام لیست فیلم های راه یافته به بخش مسابقه سینما حقیقت، 2 اثر از فیلمسازان استان در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت به نمایش در می آیند.

او اضافه نمود: هیئت انتخاب پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مستند ایران سینما حقیقت اسامی فیلم های راه یافته به بخش های مسابقه مستند نیمه بلند، فیلم بلند و بخش شهید آوینی را گفت که در این میان نام 2 اثر ساخته شده به وسیله جعفر نجفی و سید صفی الله حسینی از فیلمسازان استان دیده می گردد.

بیشتر بخوانید

قائدی اضافه نمود: فیلم مستند شاهمراد اثر سید صفی الله حسینی در همراهی با 27 فیلم مستند دیگر در بخش مسابقه شهید آوینی جشنواره سینما حقیقت، نمایش داده خواهد شد.

او با اشاره به حضور فیلم چهره پرداز اثر جعفر نجفی در بخش فیلم های بلند این دوره از جشنواره گفت: هیات انتخاب جشنواره علاوه بر مستند چهره پرداز، 22 فیلم مستند بلند دیگر را برای رقابت در این بخش معرفی نموده است.

قائدی با بیان اینکه چهره پرداز دومین ساخته جعفر نجفی مستندساز جوان چهارمحال و بختیاری است که آذرماه سال جاری در سی و چهارمین جشنواره بین المللی ایدفا هلند، به عنوان معتبرترین رویداد سالانه سینمای مستند دنیا و مورد تایید آموزشگاه اسکار، توانست جایزه انجمن بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را نیز از آن خود کند، یادآور شد: این فیلم روایت زندگی زنی بختیاری به نام مینا است که می کوشد در رشته دانشگاهی چهره پردازی مشغول به تحصیل گردد.

او درباره فیلم شاهمراد ساخته دیگر هنرمند فیلمساز استان نیز گفت: این مستند داستانی به بازسازی زندگی نامه شهید محمدعلی شاهمرادی جانشین فرمانده تیپ 44 قمر بنی هاشم پرداخته است و زندگی این شهید را از دوران کودکی تا زمان شهادت روایت می نماید.

ف

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: zeetova.ir شناسه مطلب: 1720

به "راه یابی 2 اثر از چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه سینما حقیقت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه یابی 2 اثر از چهارمحال و بختیاری به بخش مسابقه سینما حقیقت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید